دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1399 - 17:48
تدبر در آیه ۶۹ سوره نساء؛

انسان با‌ زندگی مؤمنانه در مسیر برگزیدگان درگاه خداوند قرار می‌گیرد

پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
کد خبر : 497902
IMG12023711.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.




بیشتر بخوانید:


جامعه اسلامی در مقابل مشکلات مقاومت کند




پیغام دوست
در روز پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ مصادف با ۳ ذی‌قعده ۱۴۴۱ «پیغام دوست» به‌شرح زیر است:
و كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ايشان را گرامى داشته [يعنى] با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگان بوده و آنان چه نيكو همدمان هستند (نساء، ۶۹)
وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا (النساء، ۶۹)
یکی از راه‌های رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، هم‌نشینی با نیکوکاران و توسل به ارواح پاک و مطهری است که سلوک الی‌الله را به درستی پیموده‌اند. از این رو نمازگزار در هر نماز حداقل دو بار به این ارواح پاک و مطهر توسل می‌جوید و از خداوند درخواست می‌کند که مرا به راه کسانی هدایت کن که به آن‌ها نعمت خاص عطا کرده‌ای.
این آیه راه قرار گرفتن در راه کسانی که خداوند به آن‌ها نعمت‌های خاص داده است را نشان می‌دهد. زندگی مؤمنانه که اطاعت از خدا و رسول در انجام واجبات و پرهیز از محرمات، از نشانه‌های آن است موجب می‌شود انسان در مسیر همراهی برگزیدگان درگاه خداوند یعنی پیامبران، راستگویان، شاهدان و صالحان قرار بگیرد و در گروه آنان درآید.



یادمان باشد که نسبت به «پیغام دوست» بی‌تفاوت نباشیم و در آن بیندیشیم و ان‌شاءالله عمل کنیم. همچنین در رساندن این پیغام به دیگران کوشا باشیم.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته