دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1399 - 14:33
ریاحی در گفتگو با آنا:

نمایندگان مجلس نظارت خود را بر تولیدات سینما افزایش دهند

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز گفت: نمایندگان مجلس نظارت خود را بر سینما و تولیدات آن افزایش دهند.
کد خبر : 497689

فائزه ریاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: با نهایت تأسف، درصد زیادی از فیلم‌های پرفروش سینمای حال حاضر را موضوعاتی نظیر تغییر سبک زندگی اسلامی جامعه، ترویج نوعی سهل‌انگاری در روابط خانوادگی، کم رنگ شدن حیا، عدم رعایت حدود محرم و نامحرم، تساهل در روابط دختر و پسر، دیالوگ‌ها و تکه کلام‌های جنسی، اشاعه موسیقی مبتذل، ترویج ریا و تزویر، خیانت همسران و عشق های مثلثی و...  پوشش می‌دهند و ظاهراً برخی فیلم‌سازان برای عقب نیفتادن از قافله گیشه، راهی غیر از پرداختن به موضوعات مذکور نمی‌شناسند این موارد حتی در رسانه ملی هم دیده می‌شود.


وی افزود: تا جایی که خود اهالی سینما  اذعان به مسئله فساد گسترده در سینما دارند، چرا هیچ اتفاق موثری برای جلوگیری از فساد سازماندهی شده در دفاتر سینمایی که متهم به فساد هستند نمی‌افتد؟!


مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز بیان کرد: صدا و سیما باید کار خود را منطقی و درست و متناسب با منافع ملی انجام دهد. مهمترین ابزار حاکمیت بر مردم، رسانه ملی است. رسانه‌ها باید مردم را نسبت به مشکلات اجتماعی جامعه آشنا کنند باید مردم را با شرایط و ظرفیت‌های کشور آشنا کنند تا مردم نگاه واقع بینانه به شرایط کشور داشته باشند نه فقط مردم را سرگرم کنند نه فقط ابتذال و مستهجن به خورد مردم بدهند.


ریاحی ادامه داد: سه دهه است این اتفاقات در رسانه‌ها رخ می‌دهد و هیچ اتفاقی نمی‌افتد چرا قبل از تولید یک محصول فرهنگی، نیاز سنجی درست و صحیحی از سوی فیلم ساز صورت نمی‌گیرد تا تخریب اثرش بیش‌تر از اصلاح‌گری آن نباشد؟


وی تصریح کرد: ما از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم و معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و قانون گذاران و ناظران رسمی و غیر رسمی و مجریان قانون در دولت یازدهم که نمایندگانی انقلابی و رافع مشکلات مردم و کشور و جامعه امروزی هستند تقاضا داریم برای تاثیرگذاری در حوزه سینما نظارت‌های خود را بر محتواهای تولید شده که با هر عنوانی ساخته می‌شود گسترش داده  و تذکرات و دقت‌های کافی را به تولید کننده منتقل کنند و به مجوزهایی که برای تولید فیلم‌ها داده می‌شود دقت کافی و نظارت کافی را داشته باشند طبیعتاً در این صورت تولید کننده هم به خودش اجازه نمی‌دهد در مقابل مسائلی که به او تذکر داده شده بایستد.


مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز اضافه کرد: این مسئله بسیار بسیار مهم بوده چرا که رسانه امروزه تاثیر بسیار مهمی در زندگی مردم دارد.


انتخای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته