دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1399 - 16:36
نواب‌پور در گفتگو با آنا:

آموزش در حوزه بلاک‌چین و رمزارز توسعه می‌یابد

مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: برنامه‌هایی برای ترویج و توسعه مفاهیم و آموزه‌های حوزه بلاک‌چین و رمزارز داریم که در قالب پلتفرم‌های همکاری صورت می‌گیرند.
کد خبر : 497500
ramz-arz-1000-way2pay-97-03-28.jpg

رامین نواب‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  در خصوص استخراج رمزارز بیان کرد: بسیاری گمان می‌کنند رمز ارز  و  بلاک‌چین را معادل یکدیگر می‌دانند. بلاک‌چین نوعی فناوری است که بر پایه آن رمزارزها استخراج می‌شوند. یکی از کارهای بنیاد ملی توسعه فناوری ترویج دانش در حوزه بلاک‌چین است تا اشتباهات رایجی مانند یکسان دانستن رمزارز و بلاک‌چین از بین برود. 


وی افزود: استخراج رمزارز بحث فنی است و به عوامل بسیاری بستگی دارد، برای مثال چه نوع رمزارزی استخراج می‌شود و  استخراج در خانه یا در فارم استخراج رمزارز صورت می‌گیرد، این موارد از نکات کلیدی هستند که بر نتیجه تأثیر می‌گذارد. استخراج بیت‌کوین، زدکَش یا هر رمزارزی مباحث فنی خاصی دارد. ماینرها یا دستگاه‌های استخراج ارز گرمای زیادی تولید می‌کنند و به همین علت در هر جایی که این فناوری استفاده می‌شود باید از سیستم تهویه یا خنک‌کننده استفاده کنند.


مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری مطرح کرد: بلاک‌چین در حوزه‌های مختلف  خدمات و  تولید استفاده می‌شود. در برنامه‌های آتی بنیاد ملی توسعه فناوری طرح‌هایی برای ترویج و توسعه مفاهیم و آموزه‌های حوزه بلاک‌چین داریم که امیدواریم در قالب پلتفرم همکاری‌ با دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری این دانشگاه صورت بگیرد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته