دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1399 - 14:46
فلاح جوشقانی در گفتگو با آنا:

اپراتورها نباید هیچ هزینه اضافی را برای خدمات ارزش افزوده از مشترکان دریافت کنند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مشترکان در شیوه اجرایی جدید خدمات ارزش افزوده سرویس مورد نظر خود را به دلخواه خریداری می‌کنند.
کد خبر : 497406
فلاح 2.jpg

حسین فلاح جوشقانی در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درخصوص تغییر در شیوه ارائه خدمات ارزش افزوده به مشترکان تلفن همراه اظهار کرد: مشترکان برای دریافت خدمات وس باید همانند خرید بسته‌های اینترنتی و یا شارژ سیم کارت اعتبار لازم را از اپراتور درخواست و هزینه آن را پرداخت کنند. به‌عنوان مثال مشترکان ایرانسل با وارد کردن کد دستوری خاصی در تلفن همراه خود می‌توانند اعتبار لازم برای خدمات ارزش افزوده را خریداری کنند.




بیشتر بخوانید: پایانی بر خدمات هزینه‌بر برای مردم/ شیوه استفاده از خدمات ارزش افزوده تغییر می‌کند




وی افزود: کاربران از زمان اجرای مصوبه تغییر در شیوه ارائه خدمات ارزش افزوده هر کدام از خدمات مورد نظر خود در زمینه وس را از اپراتورها خریداری کرده و استفاده کنند. اپراتورها نباید هیچ هزینه اضافی را برای خدمات ارزش افزوده از مشترکان دریافت کنند.


هیچ هزینه‌ای به صورت خودکار از اعتبار مشترکان کسر نمی‌گردد


رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: اپراتورها با توجه به هزینه و اعتبار پرداخت‌شده از سوی مشترکان خدمات ارزش افزوده را به آن‌ها ارائه می‌دهند. در شیوه جدید کاربران پس از خریداری اعتبار سیم کارت به طور هم‌زمان خدمات ارزش افزوده را نیز دریافت نمی‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین گلایه‌های مشترکان اتمام زودهنگام اعتبار تماس و پیامک در تلفن‌های همراه بود. از جمله دلایل اصلی این اتفاق خدمات وس بود که حالا دیگر به صورت قبل فعال نیست و هیچ گونه هزینه‌ای به صورت خودکار از حساب کاربران کسر نمی‌گردد.


فلاح جوشقانی عنوان کرد: مشترکانی که هزینه‌های خود را پس از دریافت قبض‌های کاغذی نیز پرداخت می‌کنند نیز دیگر ملزم به هزینه برای خدمات ارزش افزوده نیستند. سازوکار دریافت هزینه برای وس با اپراتورها هماهنگ شده است. اکنون همه هماهنگی‌ها با اپراتورها انجام شده و خدمات ارزش افزوده با شیوه جدید ارائه می‌‌گردد.


وی خاطرنشان کرد: در حدود 17 هزار مشترک همراه اول و 70 هزار مشترک ایرانسل اعلام کردن از زمان اجرای وس اعتبار لازم برای خدمات ارزش افزوده خریداری کردند. مهم‌ترین تغییر در خدمات ارزش افزوده پیش و پس از مصوبه 300 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پرداخت هزینه برای کسب اعتبار به درخواست مشترکان است.


انتهای پیام/4144/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته