دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روحانی‌فر در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

نقش مؤثر زنان در بحران کرونا/ شماره اول نشریه دخترانه صبا منتشر شد

مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد گفت: نقش مؤثر زنان در بحران کرونا، از مدیریتی که در سطح خانه و خانواده داشتند تا مأموریت و مشارکت آن‌ها در جامعه حائز اهمیت و غیرقابل چشم پوشی است.
کد خبر : 497404
61585290.jpg

مهدیه روحانی‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه صفحات تاریخ روایتگر حضور همه‌جانبه زنان در تمام مسائل است، گفت: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس زنان به نحوی به‌صورت اجتماعی، سیاسی، علمی و... سنگربانی کردند، این بار هم در روزهایی که ویروس کرونا دنیا را درگیر کرده و با پویش در خانه بمانیم مواجه هستیم، پشتیبان کشور هستند.


وی افزود: نقش مؤثر زنان در بحران کرونا، از مدیریتی که در سطح خانه و خانواده داشتند تا مأموریت و مشارکت آن‌ها در جامعه حائز اهمیت و غیرقابل چشم پوشی است و در سنگر خانواده و فعالیت‌های جهادی، سلامت جامعه را پشتیبانی می‌کنند.


مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد بیان کرد: زنانی که در کادر پزشکی و مراکز درمانی در خط مقدم مشغول خدمت هستند، زنانی که در جایگاه مادری صیانت از خانواده را در مقابل ‌کرونا برعهده دارند و آرام‌بخش فضای خانه هستند و زنانی که رسالت خود را در آگاهی‌بخشی به افراد جامعه دیدند، همه از نقش‌آفرینان جامعه بزرگ زنان هستند.


مدیر مسئول نشریه صبا خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که زنان به واسطه توانمندی بالقوه و مهارت‌های اکتسابی، توانمندی بیشتری در جهت مدیریت و بهتر سپری کردن این روزها دارند؛ طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری و تقدیر ایشان از نقش زنان ایرانی در مدیریت خانواده در روزهای کرونایی، تصمیم گرفتیم در نخستین شماره نشریه کارگروه حوزه زنان انجمن اسلامی که «صبا» نام دارد به نقش زنان در بحران کرونا بپردازیم.


گفتنی است، در شماره اول نشریه دخترانه صبا، مطالبی از جمله با خانواده با خانه بر می‌گردیم درباره بررسی نقش زنان در خانواده در زمان کرونا، زنان در جامعه‌ای بر فراز کرونا درباره نگاه تأثیر کرونا بر فعالیت‌های اجتماعی زنان، خلق بحران در مسیرِ حل بحران درباره بررسی راهکار کنترل خشونت خانگی با ارسال پیامک، اکسیر معجزه‌گر درباره روایتی داستانی از کرونا، معرفی کتاب کارکوب و معرفی مستند مادرانه منتشر شده است.


متن کامل نشریه دخترانه صبا  را می‌توانید از اینجاببینید.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته