دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1399 - 18:17
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم:

اولویت صندوق رفاه دانشجویان ساخت خوابگاه متأهلی دانشجویی است/ کلنگ‌زنی 32 خوابگاه متأهلی در دانشگاه خوارزمی

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اولویت برنامه‌ریزی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی برساخت خوابگاه متأهلی دانشجویی است.
کد خبر : 496784
883ef534-cb27-46dd-a304-4b7d3c2bc625.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم آغاز عملیات اجرایی سرای 32 واحدی دانشجویان متأهل و کلنگ‌زنی به‌همت خیرین حامی دانشگاه، با حضور عزیز الله حبیبی رئیس دانشگاه، آقای رضا حبیبی رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه، حجت‌الاسلام رؤیت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده، پروین ثقه‌الاسلام عضو مجمع خیرین دانشگاه، مسئولان استانی و دانشگاهی و نیکوکاران در سالن شماره 2 دانشکده ادبیات در کرج برگزار شد.


در ابتدای این مراسم، عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: اگر انسان باورمندی به خداوند داشته باشد در سیر مشکلات و مسائل پیروز خواهد بود. بیش از 50 مرتبه «وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» در قرآن تکرار شده است و بی‌تردید باقی گذاشتن نام نیک و عمل صالح در موقعیت‌های مختلف ارزش فراوانی دارد. دانشگاه علاوه بر بحث تحقیقاتی، پژوهشی و کارآفرینی با یاری خیرین و نیکوکاران از فکر و ذهنیت نیک حامیان استفاده خواهد کرد.


در ادامه این مراسم نیز، رضا حبیبی گزارشی از روند تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه در قالب هیئت مؤسس، اساسنامه با نظارت هیئت اجرایی پرداخت و گفت: بحث وقف و اشتغال دانش‌آموختگان حتی دانشجویان شاغل به تحصیل از مهم‌ترین موارد پیش روی ماست.


وی افزود: متأسفانه تاکنون دانشگاه با قدمت بیش از یک‌صد سال از حداقل کمک‌های غیر مردمی و غیردولتی استفاده کرده است؛ با تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه و قدم گذاشتن در مرحله اجرایی ـ عملیاتی این فاز امیدواریم گام مثبتی برای دانشگاه به‌خصوص دانشجویان متأهل برداشته شود.


در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام رؤیت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده گفت: طبق آمار میزان ازدواج و طلاق لازم است توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم. این طرح با توجه به اینکه دارای دو ویژگی «مردمی بودن» و «اتصال به دانشگاه» است؛  یک طرح موفق خواهد بود که نمونه‌های آن را در مشهد و دانشگاه شیراز دیدیم و از نتایج آن تقلیل آمار طلاق از 10 درصد به 3 درصد است.


وی ادامه داد: یکی از محوری‌ترین مسائل در ازدواج بحث مسکن و اشتغال جوانان است. باهم‌افزایی کمک‌های مردمی و دانشگاه بی‌شک اقدامات اجرایی و کاربردی فراوان به دست می‌آید.


در ادامه این مراسم الیاس منیری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم تأکید کرد: آغاز فاز اجرایی عملیاتی به همت خیرین اقدام ارزشمندی است که قطعاً ماندگار خواهد بود. اولویت برنامه‌ریزی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی برساخت خوابگاه متأهلی دانشجویی است. این پروژه بعد از مدتی باهمت خیرین، دانشگاه خوارزمی و صندوق رفاه دانشجویی پیش می‌رود و امیدواریم با بسترسازی خوبی که صورت گرفته است به بهترین نحو ممکن نتیجه بگیرد.


پروین ثقه‌الاسلام استاد دانشگاه خوارزمی به‌صورت مجازی به سخنرانی پرداخت و گفت: در تمام عمر همت بر آموزش، تدریس علم و دانش داشتم و امیدوارم با این اقدام معنوی گوشه‌ای از تعلقاتم به دانشگاه خوارزمی را ماندگار کنم.


در بخش دیگر این برنامه نیز، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: وجه مثبت امربه‌معروف و نهی از منکر، «وقف» است. تأکید بر وقف آن‌هم در دانشگاه، قدم مؤثری در بحث ازدواج دانشجویی است. مردمی که در دانشگاه‌ها که مبدأ تحولات است این سنت نیک را ایجاد می‌کنند بدون شک مؤثرترین عمل خیر را به‌جای می‌گذارند.


شایان‌ذکر است این مراسم با امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه خوارزمی و بنیاد خیرین حامی دانشگاه و زدن کلنگ آغاز به عملیات اجرایی این پروژه، پایان یافت.


انتهای خبر/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته