دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1399 - 14:57
تدبر در آیه 22 سوره قمر؛

تذکر به انسان از اهداف اصلی نزول قرآن است

پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.
کد خبر : 496161
1397030309224150514220714.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح‌ «پیغام دوست» هر روز یک آیه از قرآن کریم را به‌همراه ترجمه و توضیحی مختصر ارائه می‌کند.




بیشتر بخوانید:


برای حرکت در مسیر هدایت نخستین گام برعهده خود انسان است




پیغام دوست
در روز سه‌شنبه 27 خرداد ۹۹ مصادف با 24 شوال ۱۴۴۱ «پیغام دوست» به‌شرح زیر است:


و قطعا قرآن را براى پندآموزى آسان كرده‏‌ايم پس آيا پندگيرنده‏‌اى است (قمر، ۲۲)


ولَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ (قمر، ۲۲)


یکی از اهداف اصلی نزول قرآن این است که به انسان‌ها تذکر دهد. تذکر یعنی چیزی که آن را می‌دانسته و اکنون از آن غفلت یا فراموش کرده است. خداشناسی، انسان‌شناسی، دنیاشناسی و آخرت‌شناسی چهار محور اصلی است که قرآن تذکر می‌دهد.


تذکر قرآن به گونه‌ای است که به آسانی به ژرفای خِرَد و ضمیر انسان نفوذ می‌کند و پرده های غفلت و فراموشی را از او می‌زداید. قرآن با معرفی خداوند، خصوصیات روحی و روانی انسان، پرده‌برداری از حقیقت دنیا و وضعیت جهان آخرت، این مأموریت را به خوبی انجام داده و علم به این مسائل را برای انسان آسان کرده است، جز اینکه انسان آنقدر سخت‌دل باشد که تذکر قرآن در او اثر نگذارد.



یادمان باشد که نسبت به «پیغام دوست» بی‌تفاوت نباشیم و در آن بیندیشیم و ان‌شاءالله عمل کنیم. همچنین در رساندن این پیغام به دیگران کوشا باشیم.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته