دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1399 - 15:00
توسط یک شرکت خودروسازی؛

تولید گازوئیل از هوا امکان‌پذیر می‌شود

یک شرکت خودروسازی در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه فناوری نوینی است که می‌توان از هوا گازوئیل تولید کند.
کد خبر : 494946
7d859faa-16ad-4fb6-8591-5fc72c802330.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی خودروسازی بی‌ام‌دبلیو به تازگی اعلام کرده که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه سوخت‌های هیبریدی را دارد. این شرکت که «سوخت‌های پرومتئوس» نام دارد، درواقع یکی از استارت‌آپ‌های سیلیکون ولی است که در حوزه سوخت‌های هیبریدی فعالیت می‌کند.


این استارت‌آپ در حوزه توسعه فناوری‌هایی کار می‌کند که کربن دی‌اکسید را از اتمسفر استخراج کرده و تبدیل به گازوئیل کربن خنثی می‌کند. این شرکت در حال اصلاح و بازسازی فناوری‌ها و فرایندهای استخراج کربن دی‌اکسید از هوا و تبدیل آن به سوخت گازوئیل، دیزل و جت است تا دستگاه‌های فعلی بتوانند از آن استفاده کنند.


استخراج کربن دی‌اکسید از هوا و تبدیل آن به گازوئیل نیازمند پردازش خاصی است. نیروی موردنیاز برای انجام این پردازش نیز با استفاده از انرژی بادی و خورشیدی تأمین می‌شود و کاملا کربن خنثی است. این استارت‌آپ با استفاده از فناوری‌های استخراج، جداسازی و ترکیب خود می‌توان سوختی تولید کند که از نظر مولکولی شبیه به سوخت‌های پایه نفتی است.


این نوع سوخت هیچگونه کربن دی‌اکسیدی به اتمسفر اضافه نمی‌کند که باعث می‌‌شود در دسته سوخت‌های بدون کربن جای بگیرد. بکارگیری این فناوری از استخراج نفت و گاز طبیعی نیز جلوگیری می‌کند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته