دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فناوری در مبارزه با کرونا/۴۷؛

چینی‌ها روکش ضدویروس تولید می‌کنند

یک شرکت چینی روکشی را برای سطوح مختلف توسعه داده است که برای مقابله با بیماری‌های عفونی به‌کار می‌رود.
کد خبر : 494041
5eda00a5a3108348fcd2dc4e.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از چاینا دیلی، گروه نیپسی که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان رنگ و پوشش آسیا به شمار می‌رود، اعلام کرد محصولی از روکش کویل ضد‌ویروس را برای کمک به مقابله با بیماری‌های عفونی ایجاد کرده است.


این محصول که توسط مرکز نوآوری شانگهای Nippon Paint China ساخته شده است، فناوری ویژه مهارکننده ویروس را با کاربردهای نهایی در ساختمان‌ها و تولید لوازم‌ خانگی اتخاذ کرده است. (Coil Coating یک فرآیند پیوسته و خودکار برای پوشش دادن و رنگ‌آمیزی فلزات پیش از استفاده است).


به گفته این شرکت، مکانیسم ضدویروسی، محیط زندگی یا ساختار اجزای اصلی ویروس را نابود می‌کند. این امر باعث می‌شود تکثیر ویروس مهار شده و سپس خود ویروس کشته شود.


طبق آزمایش‌هایی که توسط یک شرکت چینی و بر اساس آخرین استانداردهای بین‌المللی انجام شده، میزان موفقیت غیرفعال‌سازی برای ویروس H1N1، بیش از 99 درصد است. طبق آمار این پوشش قادر است بیش از 99 درصد ویروس H1N1 را طی 24 ساعت از بین ببرد.


این روکش‌ها به‌طور گسترده‌ای در لوازم‌خانگی از قبیل یخچال، ماشین لباسشویی، تهویه مطبوع، تلویزیون و سایر لوازم‌خانگی و همچنین مصارف مختلف ساختمانی، درها، دکوراسیون داخلی، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.


هنگامی‌که این پوشش‌های ضدویروس در مکان‌هایی که افراد اغلب لمس می‌کنند اعمال شود، اگر ویروس‌ها روی سطح بمانند کشته می‌شوند. این امر علاوه بر کاهش خطر احتمالی انتقال ویروس، باعث می‌شود یک دیوار محافظ برای سلامتی انسان ایجاد شود.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: چین کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته