دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1399 - 17:00

موتورسیکلتی که هنگام تصادف آمبولانس خبر می‌کند

شرکت Bosch از سیستم جدیدی رونمایی کرد که در صورت تشخیص تصادف، به طور خودکار با نیروهای امدادی تماس می‌گیرد.
کد خبر : 494014
BB154hrw.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ام اس ان، شرکت Bosch سیستم تماس اضطراری جدیدی را با نام Help Connect راه‌اندازی کرده است که هنگام تشخیص تصادفات، به‌طور خودکار می‌تواند درخواست کمک کند. برخلاف سرویس‌های اضطراری مشابه که روی برخی خودروها فعال است، Help Connect برای موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است.


به گفته شرکت بوش، احتمال کشته شدن موتورسواران در تصادف، هنوز 20 برابر بیشتر از رانندگان اتومبیل است.



این سیستم به واحد سنسور اینرسی که بخشی از کنترل پایداری موتورسیکلت Bosch MSC می‌باشد، متکی است. این سنسور؛ سرعت و زاویه یک موتورسیکلت را صد برابر در ثانیه اندازه‌گیری کرده و اطلاعاتی را به سیستم Help Connect در مورد موقعیت فعلی و زاویه وسیله نقلیه ارائه می‌دهد.


Help Connect همچنین به سنسور الگوریتم افتادن مجهز است تا مشخص شود که آیا موتورسیکلت واقعاً تصادف کرده یا اینکه فقط روی زمین افتاده است. اگر Help Connect تشخیص دهد که وسیله نقلیه دچار حادثه شده است، اطلاعات مربوط به صحنه و راننده را به مرکز خدمات Bosch منتقل می‌کند. در تصادفات شدید، این سرویس می‌تواند از تلفن‌همراه راننده برای یافتن مکان او و هدایت نیروهای امدادی به صحنه استفاده کند.


سیستم Help Connect در ابتدا فقط در کشور آلمان، در دسترس خواهد بود و این شرکت در آینده آن را به دیگر کشورها نیز ارائه می‌کند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: بوش موتور سیکلت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته