دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1399 - 17:37
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

رعایت اصول بهداشتی برای حفظ سلامت دانشجویان در دانشگاه تبریز

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی برای حفظ سلامت دانشجویان در دستور کار قرار دارد، گفت: این دانشگاه دارای اولین آشپزخانه صنعتی مجهز به سیستم بخار است.
کد خبر : 493319
N82582329-71711926.jpg

حسین امام علی‌پور معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی برای حفظ سلامت دانشجویان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: دانشگاه تبریز دارای اولین آشپزخانه صنعتی مجهز به سیستم بخار است. سیستم بخار به معنای بخارپز کردن غذا نیست؛ بلکه در این سیستم به جای شعله گاز از بخار در پخت غذا استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش غذایی، از مزیت‌های آشپزخانه صنعتی مجهز به سیستم بخار است، افزود: در پخت غذا با شعله گاز، بخشی از ارزش غذایی از بین می‌رود؛ اما در سیستم بخار سلامت غذا بیشتر حفظ می‌شود. هم‌چنین در این سیستم مصرف گاز نیز کاهش می‌یابد.




بیشتر بخوانید:


طرح چندین ساله وزارت علوم در صنعتی سازی آشپزخانه دانشگاه‌ها


استمرار ارتقای تجهیزات آشپزخانه‌های نیمه صنعتی و سنتی




معاون دانشجویی دانشگاه تبریز عنوان کرد: در سیستم بخار از روغن در پخت غذا استفاده نمی‌شود حتی غذاهایی مانند ماهی و مرغ که در روغن سرخ می‌شوند نیز در این سیستم بدون استفاده از روغن پخته می‌شوند.
امام علی‌پور گفت: در سیستم بخار ۹۶ درصد از مصرف روغن در غذا صرفه‌جویی می‌شود که در نهایت با اسپری روی غذا برای طعم بهتر آن روغن استفاده می‌شود. همچنین در آشپزخانه‌های صنعتی اصول بهداشتی بیشتر رعایت می‌شود.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تبریز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب