دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1399 - 13:20

آیا ویژگی شارژ سریع به باتری گوشی آسیب می‌رساند؟

امروزه گوشی‌های هوشمند جدید به قابلیت شارژ سریع مجهز هستند که در این باره سؤالی برای کاربران وجود دارد که آیا این ویژگی باعث آسیب دیدن باتری می‌شود یا خیر؟
کد خبر : 491792
s8-fast-charge-2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سی‌نت، یک شارژر معمولی دارای خروجی 5 تا 10 وات است. یک شارژر سریع‌تر می‌تواند تا هشت برابر آن را بهبود ببخشد. به‌عنوان‌مثال، آیفون 11 پرو و ​​پرو مکس با شارژر سریع 18 واتی همراه هستند، گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس شارژرهای 25 واتی در جعبه‌های خود دارند. همچنین سامسونگ یک شارژر فوق‌العاده سریع 45 واتی را باقیمت 50 دلار به شما می‌فروشد.


اگر باتری یا شارژر شما نقص فنی نداشته باشد، استفاده از یک شارژر سریع در درازمدت هیچ آسیبی به باتری گوشی نخواهد رساند. زیرا باتری‌های شارژ سریع در دو مرحله کار می‌کنند. مرحله اول، انفجار ولتاژی را در باتری خالی یا تقریباً خالی اعمال می‌کند. که این باعث می‌شود گوشی شما در 15 الی 30 دقیقه ابتدایی بین 50 تا 70 درصد شارژ شود. دلیل آن این است که در مرحله اول شارژ، باتری‌ها می‌توانند بدون اینکه تأثیرات منفی زیادی بر سلامتی بلندمدت آن‌ها بگذارد، شارژ را به‌سرعت جذب کنند.


به‌عنوان‌مثال، سامسونگ مدعی است شارژر 45واتی خود می‌تواند باتری گوشی را در مدت‌زمان نیم ساعت از صفر به 70 درصد شارژ برساند. و یا اپل می‌گوید شارژر سریع آن که به همراه آیفون 11 پرو عرضه می‌شود قادر است در 30 دقیقه شارژ گوشی را به 50 درصد برساند.


اما برای بقیه شارژ گوشی، مرحله دوم شارژ اتفاق می‌افتد، درجایی که سازندگان تلفن باید سرعت شارژ را آرام و با دقت مدیریت کنند وگرنه روند شارژ درواقع می‌تواند به باتری آسیب برساند.


اگر همه‌چیز در داخل خوب اداره شود، گوشی شما آسیب نخواهد دید. سیستم مدیریت باتری، دو مرحله شارژ را از نزدیک کنترل می‌کند و در مرحله دوم سرعت شارژ را رها می‌کند تا به باتری زمان بدهد شارژ را جذب کرده و از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته