دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 16:01

آیین اختتامیه همایش بین‌المللی اهل البیت(ع) و تولید علم در دانشگاه شیراز برگزارشد

آیین اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان همایش بین‌المللی اهل البیت (ع) و تولید علم با حضور سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر ارشاد، رئیس دانشگاه شیراز، د ردانشگاه شیراز برگزار شد.
کد خبر : 49154

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم دراین مراسم گفت: باید با رویکرد علمی، تاثیر سبک زندگی دینی را با بهره‌گیری از منابع غنی اسلامی به جامعه امروز نشان دهیم.


او افزود: اهل بیت(ع) هم در زمان خود و هم امروز از مرجعیت علمی برخوردار هستند و دانشگاهیان می‌توانند با بهره‌گیری از چنین منبع عظیمی، پاسخ پرسش‌ها و مجهولات عصر امروز را استخراج کنند.


هاشمی افزود: مرثیه سرایی، دعا، نیایش و اجتماعات سرشار از احساسات واقعی و پاک برای آشنایی مخاطب دانشگاهی با سبک زندگی اسلامی باید با رویکرد علمی از سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) اقتباس و به فرهیختگان جامعه عرضه شود.


او ادامه داد: گاه درباره سخنان علمی و جدید فلان دانشمند و نظریه‌پرداز گفته می‌شود که این موضوع‌ها هزار و 400 سال قبل در احادیث ما مطرح بوده است، اما این ادعا نمی‌تواند با مخاطب ارتباط درستی برقرار کند.


هاشمی با بیان اینکه اگر ما از چنین قضایای علمی برخوردار بوده‌ایم پس چرا زودتر از دیگران آن را عرضه نکرده‌ایم، گفت : جای کار فراوانی در فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد و سلسله جشنواره‌های فرهنگ رضوی که همایش بین‌المللی اهل بیت(ع) و تولید علم یکی از آنهاست؛ می‌تواند افق روشنی را درموضوع‌هایی همچون سبک زندگی و خانواده با فراهم کردن زمینه فعالیت‌های علمی خلاقانه، ایجاد کند.


او از دانشگاه به عنوان کانون دانش، فرهنگ و دین یاد کرد و افزود: بدون شک، نظریه‌پردازی و تولید علم دراین عرصه بدون اجتهاد و کوشش مستمر و فراوان میسر نخواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته