دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1399 - 10:57

واتس‌اپ امکان شناسایی مخاطبان با کد QR را ایجاد کرد

واتس‌اپ با اضافه کردن ویژگی امنیتی جدید به برنامه خود امکان شناسایی مخاطبان این برنامه با کد QR را در اختیار کاربران قرار داد.
کد خبر : 491522
واتس 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، واتس‌اپ برای ایمنی بیشتر کاربران و ساده‌تر کردن نحوه ارتباط مخاطبان نرم‌افزار خود با یکدیگر کد QR را به اپلیکیشن این پیام‌رسان اضافه کرد.


طبق استاندارهایی که مدیران واتس‌اپ برای این اپلیکیشن در سال 2020 در نظر گرفته‌اند کاربران دیگر نباید هیچ مشکلی در ارتباط با مخاطبان واتس‌اپی خود داشته باشند. اکنون میلیون‌ها کاربر واتس‌اپ می‌توانند با بهره‌گیری از ویژگی جدید این برنامه بدون نیاز به نوشتن نام و یا شماره مخاطب مورد نظر خودبا او تماس بگیرند.


ویژگی جدید واتس‌اپ به این شکل است که برای اضافه کردن مخاطبی جدید به مجموعه دوستان خود در این برنامه دیگر لازم نیست نام و شماره او را پرسیده و وارد کنید و به جای آن باید کد QR در نظر گرفته شده برای هر کدام از اعضای واتس‌اپ را اسکن کرده و در کسری از ثانیه امکان ارتباط با او را مهیا سازید.



واتس‌اپ به منظور حفظ ایمنی ویژگی جدید این برنامه و محافظت از حریم خصوصی کاربران شرایطی را مهیا ساخته که امکان به اشتراک گذاری کد QR قابل تنظیم و محدودسازی باشد و حتی هر مخاطب می‌تواند QR مخصوص خود را به طور کلی از دسترس افرادی که نمی‌شناسد خارج کند.


کد امنیتی QR اکنون در برنامه‌های رایانه‌ای و موبایلی زیادی استفاده می‌شود و نشان داده که هم کاربرد فراوانی دارد و هم سرعت تبادل اطلاعات را بالاتر می‌برد. این اولین بار نیست که واتس‌اپ از کد QR در نرم‌افزار خود استفاده می‌کند ولی تا کنون کاربران امکان اسکن این کد و ارتباط از طریق آن‌ را نداشتند.


سرویس جدید واتس‌اپ فعلا به صورت آزمایشی فعال شده و از همین رو هنوز ابهام‌هایی در مورد آن وجود دارد. به عنوان مثال کاربران هنوز نمی‌دانند از طریق این کد امکان تماس تصویری نیز وجود دارد یا خیر؟


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: واتساپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته