دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 15:49

رباتی برای پر کردن قفسه فروشگاه + ویدئو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چون قفسه کالای موردنظرتان در فروشگاه خالی بود، دست خالی به منزل رفته‌اید؛ این اتفاق با ربات تازه، دیگر تکرار نمی‌شود.
کد خبر : 49145

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Simbe Robotics، فروشگاه‌های بزرگ و در اصطلاح «سوپر مارکت» و «هایپر مارکت‌»‌ها یکی از اختراعات قرن بیستم هستند که بدون وجود آنها زندگی شهری امروز، مختل می‌شود اما این فروشگاه‌ها مشکلات زیادی نیز برای اداره‌کنندگان و مشتریان خود دارند.


تصور کنید وارد یکی از این فروشگاه‌ها شده‌اید و پس از گشتن، طبقه مربوط به کالای مورد نیاز شما خالی ا‌ست. حال اگر این نخستین کالایی باشد که سراغش رفته‌اید، دیگر حوصله ادامه کار را ندارید. یکی دیگر از مشکلات، جابه‌جا شدن کالاها توسط مشتریان بی‌توجه و بی‌مسئولیت است که موجب سرگردانی خریداران بعدی می‌شود.


شرکت «سیمب روباتیکز» رباتی را برای رفع این مشکل اختراع کرده است. اگرچه تمام فروشگاه‌های بزرگ نیروی انسانی مخصوصی برای انجام این کار دارند، این نیروی انسانی نیز دچار خستگی و اشتباه و بی‌دقتی می‌شود، درحالی‌که ربات‌ها این مشکلات را ندارند.


ربات تازه که «تالی» نام دارد، در ساعات کار عادی فروشگاه، بین قفسه‌ها می‌چرخد و با اسکن آنها، مقدار کالای موجود در طبقه، محل درست قرار گرفتن آن و مقدار مورد نیاز برای تکمیل قفسه را بررسی می‌کند و به‌طور خودکار به مرکز کنترل فروشگاه اطلاع می‌دهد.


با استفاده از از این ربات تمام خودکار، دیگر کافی ا‌ست مدیر فروشگاه بنشیند و با گزارشی که دریافت می‌کند، یکی از کارمندانش را برای تکمیل قفسه یا جابه‌جا کردن کالاهایی که در جای غلط هستند، بفرستد.


«تالی» با اندازه‌ای که دارد می‌تواند بدون بستن راه مشتریان، در ساعت کار فروشگاه تردد کند و قفسه‌های بالا و پایین را در هر عبور از هر راهرو اسکن کند.


این ربات همچنین یک محل شارژ قالبی دارد که وقتی شارژش کم شد یا در زمان‌های بین دو شیفت، می‌تواند خود را شارژ کند و دوباره سرحال به سرکار خود بازگردد.


تالی در فروشگاه‌های آمریکای شمالی در حال آزمایش است و وقتی از آزمون‌های سخت خارج شد، در فروشگاه‌های شهرهای دیگر هم استخدام خواهد شد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: ربات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته