دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 10:40
روسای دفاتر خدمات مسافرتی کشور بیانیه دادند

دخالت دولت در اداره انجمن‌ صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پذیرفته شده نیست

روسای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند خواهان تشکیل تشکل حرفه‌ای نیستند. همچنین دخالت سازمان دولتی در اداره این انجمن با توجه به رسالت آن در حوزه گردشگری را معمول، مرسوم و صحیح نمی‌دانند و اعتقادی به آن ندارند.
کد خبر : 49003

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، روز گذشته 19 آبان ماه نشست تشکل‌هاى صنفى حوزه دفاتر و شرکت‌هاى سفر هوایى و گردشگرى سراسر کشور به دعوت انجمن صنفى دفاتر سفرهوایى، زیارتى و گردشگرى استان تهران و در سالن جلسات انجمن صنفى باحضور روسا، دبیران و نمایندگان ٢٠ تشکل سراسر کشور تشکیل شد.


در این نشست بسیاری از روسای انجمن‌های صنفی استان‌های مختلف به مشکلات خود اشاره کردند و سپس به بحث و تبادل نظر پرداختند. در پایان بیانیه‌ای صادر و به امضا حاضران رسید.


روسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی کشور در این نشست بیان کردند: «جای تاسف است که سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در این مقطع حساس به جای تلاش برای بهره‌برداری از فرصت‌های ملی و بین‌المللی حاصل شده پس از کسب موفقیت در عرصه‌های دیپلماتیک که نتیجه روشن آن افزایش تمایلات گردشگران خارجی بر بازدید از کشورمان و فزونی امید به رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار در این حوزه شده است، به جای تمرکز بر ایجاد ساختارهای محکم و تجدید سازمان و بهبود رابطه عمیق و پایدار با بخش خصوصی وتشکل‌های صنفی خود به تشکل‌سازی و مقابله با نمایندگان بخش خصوصی روی آورده است.»


همچنین محمد حسن کرمانی گفت: «تضعیف تشکل‌های صنفی و دولتی ساختن نهادهای مردمی بدون شک مغایر با توانمندسازی بخش خصوصی و در تباین آشکار با قانون اساسی است.»


وی ادامه داد: «به راستی در موقعیتی که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به روشن‌ترین وظایف و تکالیف خود در حوزه بازاریابی و تبلیغات، توسعه بازار محصول، آموزش و تحقیقات، برندسازی، رقابت‌پذیری، بهبود کیفیت خدمات، نظارت و کنترل، حمایت از فعالان عرصه گردشگری، حضور موثر در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی، ارائه سیمای روشن از کشور به عنوان مقصد گردشگری، تولید محصولات فرهنگی، حفاظت و مرمت جاذبه‌های فرهنگی و ده‌ها وظیفه ذاتی خود آنگونه که شایسته است نمی‌پردازد.»


یکی از نکات حائز اهمیت در این بیانیه اشاره مستقیم به دخالت نکردن دولت و نپذیرفتن تشکل حرفه‌ای گردشگری است که به تازگی از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی طرح تشکیل آن ارائه شده است.


حاضران در این نشست معتقد بودند انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی سابقه طولانی در حوزه گردشگری دارد و در بسیاری از مجامع بین‌المللی شناخته شده است و نیازی به تشکیل، تشکلی غیرمعمول نیست. ساز کار قانونی آن مشخص است وظایف آن با توجه به تاکید صریح قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس مشخص است و دیگر نیازی به تشکیل، تشکلی دیگر که سازوکار آن مشخص نیست. در ادامه این نشست و در بند دیگر این بیانیه آمده است که اعضا تمامی آسیب‌ها و موانع پیش روی حوزه گردشگری را بررسی کنند.


رضا اباذری در این نشست توضیح داد: «آگاهی از تحولات جهانی و مطالعه روند‌ها و جریان‌های گردشگری در حوزه‌های ملی و بین‌المللی در مقیاس کلان، چارچوب‌های فکری و اندیشه‌ای مناسبی را برای هدایت سازمان فراهم می‌کند. کلید تحول در سازمان استفاده کامل از ظرفیت‌های بخش خصوصی و آگاهی از اهمیت نوگرایی و نوزایی و اطلاع از سرعت تغییر در جهان امروز است.»


وی افزود: «توان، تجربه و سرمایه بخش خصوصی به منزله نیرویی برانگیزاننده، می‌تواند مانند گذشته و در سطح گسترده‌تری در خدمت اقتصاد مقاومتی باشد و موجبات رشد اقتصاد گردشگری را فراهم سازد.»


در پایان این نشست بیانیه به امضا روسا و دبیران 20 تشکل صنفی خدمات مسافرتی کشور حاضر رسید و همگی متعهد به اجرای آن در سطح ملی و کشور شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب