دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1399 - 13:00
دانش‌بنیان‌ها در مبارزه با کرونا/19؛

دانش‌بنیان‌ها برای شکست کرونا دست به دست هم دادند/ تولید ماسک‌های فیلتردار

دو شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی با همکاری یکدیگر موفق به طراحی و تولید ماسک‌های فیلتردار شدند.
کد خبر : 489958
Face-Mask-Surgical-Mask-Disposable-Mask-3-Ply-Face-Mask.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم،فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از راه‌های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا استفاده از ماسک‌های تنفسی است. ماسک‌های تنفسی چند لایه نه تنها ابزار ضروری برای کادر درمانی و مبارزان خط مقدم مبارزه با کرونا است بلکه وسیله‌ای کاربردی برای جلوگیری از انتقال ویروس کووید-19 میان شهروندان عادی به شمار می‌رود. 


با شیوع ویروس کووید-19 در کشور شاهد کمبود ماسک تنفسی در بازار بودیم، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان بر آن شدند تا با تغییر خط تولید یا افزایش ظرفیت تولید، نیاز جامعه به ماسک‌های تنفسی را برطرف کنند. بدین ترتیب دسترسی به ماسک‌های تنفسی برای کادر درمان و شهروندان عادی آسان‌تر شد و دست سودجویان را برای سواستفاده از بحران کرونا و افزایش قیمت ماسک‌های تنفسی قطع کردند.


دو شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی  با توجه به گسترش کرونا و نیاز کشور به ماسک‌های تنفسی در نخستین روزهای شیوع ویروس کووید-19 شروع به تحقیقات در زمینه طراحی و تولید ماسک‌های تنفسی کردند. این دو شرکت که در   پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با به کارگیری تجربیات خود در حوزه تجهیزات پزشکی خط تولید ماسک‌های تنفسی فیلتردار را راه‌اندازی کردند تا از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا میان شهروندان ایرانی جلوگیری کنند.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته