دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاور رئیس و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی:

خبرگزاری آنا باید رسانه مرجع دانشگاه‌‌های ایران باشد/ «هم‌افزایی» در رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون«موازی‌کاری»

دکتر محمدمصطفی دعاگویی گفت: حضور و فعالیت همزمان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید به جای موازی‌کاری منجر به هم افزایی شود و این رسانه‌ها بتوانند در کنار یکدیگر جایگاه دانشگاه را بهتر از قبل به مخاطبان بشناسانند.
کد خبر : 48955

مشاور رئیس و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی که در غرفه خبرگزاری آنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، گفت: «اگر نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی نگاهی ملی باشد، باید دستاوردها و جایگاه دانشگاه چه به مخاطبان عام و چه به مخاطبان خاص یعنی اساتید، دانشجویان و جامعه دانشگاهی، به درستی معرفی شود.»


او افزود:‌ «بخش عمده‌ای از این مسئله از طریق رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب و رسانه‌های مجازی صورت می‌گیرد، به همین دلیل است که مدیریت و روابط عمومی دانشگاه از حضور رسانه‌های دانشگاه در نمایشگاه مطبوعات حمایت می‌کند و تلاش شده این رسانه‌ها در جهت شناساندن اهداف، برنامه‌ها و دستاوردهای دانشگاه فعالیت کنند.»


دعاگویی درباره سه رویکرد اصلی که برای گسترش و رشد فعالیت رسانه‌ها در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه رسانه‌های دانشگاه هر کدام یک شکل از رسانه یعنی خبرگزاری، روزنامه و... هستند، قرار است حضور موازی رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌جای موازی‌کاری منجر به هم افزایی شود و این رسانه‌ها بتوانند در کنار یکدیگر جایگاه دانشگاه را بهتر از قبل به مخاطبان بشناسانند.»


دعاگویی: «باید تأکید کنم که روز به روز شاهد توفیق بیشتر «آنا» چه از نظر بهبود جایگاهش در رتبه‌بندی‌ها و چه از نظر نحوه فعالیت مجموعه‌ افراد این خبرگزاری، که به تعبیر دکتر میرزاده مجموعه‌ای نجیب را تشکیل داده‌اند و کمترین حاشیه رسانه‌ای را علی‌رغم اثر گذاری خوب داشته‌اند، هستیم.»

دعاگویی عنوان کرد: «مسئله دوم پرورش مجموعه رسانه‌ای به خصوص در رشته ارتباطات و رشته‌های مرتبط با این حوزه مانند جامعه‌شناسی در کنار استفاده از نیروهای حرفه‌ای و مجرب حوزه رسانه است.»


او افزود: «خوشبختانه در یک سال و نیم اخیر حس همراهی و تعامل بین رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بسیار قوی شده است، که این امر علاوه بر کاهش هزینه‌ها، باعث شده حس رقابت و تقابل بین این رسانه‌ها کاهش پیدا کند و تمام رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کنند در راستای اهداف دانشگاه گام بردارند.»


سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه فعالیت خبرگزاری آنا خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه از این رسانه به عنوان خبرگزاری نخست دانشگاه آزاد اسلامی یاد می‌کنیم، باید سعی شود تا خبرگزاری آنا، رسانه مرجع دانشگاه‌های ایران، رسانه نخست حوزه دانشگاه و جامعه دانشگاهیان ایران باشد. اگر این مسئله به عنوان یک هدف در نظر گرفته‌ شود این چشم‌انداز قابل تحقق است.»


او تاکید کرد: «خبرگزاری آنا می‌تواند از ظرفیت‌های موجود استفاده کند؛ زیرا مجموعه روابط عمومی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همگی آماده همکاری با این رسانه هستند تا این هدف محقق شود.»


دعاگویی در پایان افزود: «البته باید تأکید کنم که روز به روز شاهد توفیق بیشتر این رسانه چه از نظر بهبود جایگاهش در رتبه‌بندی‌ها و چه از نظر نحوه فعالیت مجموعه‌ افراد این خبرگزاری، که به تعبیر دکتر میرزاده مجموعه‌ای نجیب را تشکیل داده‌اند و کمترین حاشیه رسانه‌ای را علی‌رغم اثر گذاری خوب داشته‌اند، هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته