دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1399 - 09:09
آنا گزارش می‌دهد؛

بی‌توجهی به دغدغه‌های دانشجویان همچنان ادامه دارد/ واکنش رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به نامه اعتراضی دانشجویان به وزیر بهداشت

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به نامه اعتراضی تشکل‌های دانشجویی این دانشکده به وزیر بهداشت طی مصاحبه‌ای واکنش نشان داد که اظهارات وی نیز از سوی دانشجویان بی‌پاسخ نماند.
کد خبر : 489069
IMG_5744.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بیستم اردیبهشت  ماه بود که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لارستان طی نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش اعتراض خود را به ریاست این دانشگاه برای بی‌توجهی‌ها و نادیده گرفتن مطالبات دانشجویان اعلام کردند.


واکنش رئیس دانشکده به نامه دانشجویان به وزیر بهداشت


پس از مدتی محمدحسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به این اقدام دانشجویان واکنش نشان داد و در گفتگو با یکی از رسانه‌های استان درباره نامه اعتراضی تشکل‌های دانشجویی این دانشکده به وزیر بهداشت پیرامون راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشکده پرستاری حضرت زینب(س) و خطرهای احتمالی آن برای دانشجویان گفت: این آزمایشگاه مورد تأیید اداره امور آزمایشگاه قرار گرفته و ایزوله شده است و هیچ ارتباطی با فضای آموزشی ندارد و کاملاً مجزا است.  


وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومان برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا هزینه شده است، افزود: امکان جابجایی آزمایشگاه وجود ندارد و اصلاً جابجایی هم به صلاح نیست. روزانه حدود ١٠٠ تست در این آزمایشگاه انجام می‌گیرد و برای هیچ‌کدام از همکاران از لحاظ سلامت بدنی، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. 


رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به عدم پاسخ دانشکده به نامه اعتراضی دانشجویان تصریح کرد: به خاطر اینکه نامه رسمیت نداشت و در فضای مجازی منتشر شده بود، توجهی به آن نشد. اگر نامه را به دبیرخانه یا دفتر ما تحویل می‌دادند، قطعاً به آن جواب داده می‌شد. یکی دو نفر از دانشجویانی که در کمیته انضباطی پرونده دارند، با انتشار آن در فضای مجازی می‌خواهند فرافکنی و جو را ملتهب کنند.


جوابیه دانشجویان به اظهارات رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان


دانشجویان دانشکده علوم پزشکی لارستان این اظهارات را بی‌پاسخ نگذاشتند و جوابیه‌ای را در این خصوص صادر کرده‌اند. 


متن جوابیه دانشجویان به شرح زیر است: 


«ضمن خسته نباشید به‌تمامی زحمتکشان و کادر درمان علوم پزشکی لارستان به اطلاع می‌رسانیم که مخاطب نامه دوم ما وزیر محترم بهداشت بوده و نمی‌دانیم که چرا ایشان حالا که موضوع شکایت ما به وزارت مطرح‌شده است به مصاحبه  پرداخته‌اند؟


آقای دکتر کریمی ما نمایندگان دانشجویان علوم پزشکی لارستان بنا بر دغدغه‌های بسیاری از دانشجویان که دلایل آن را نیز اعلام می‌کنیم به شما نامه‌ای زده‌ایم که هم شماره نامه، تاریخ و امضاء دارد و  برای شما با دو شماره مختلف به تلفن شما ارسال کردیم و هم اینکه در دو رسانه پرمخاطب لارستان و ۴ کانال دانشجویی منتشرشده است.


بنا به فرمایش خودتان مشاهده نموده‌اید اما هیچ اهمیتی ندادید؛ حتی جواب سلام ما را هم ندادید. حالا که ما به وزیر بهداشت از شما شکایت کرده‌ایم؛ مصاحبه می‌کنید! چرا در نامه اول به ما هیچ‌گونه جوابی ندادید درحالی‌که به قول خودتان مطالعه نمودید.


ارتباط ما حتی با معاونین و مدیران وزارت نیز با همین پیام‌رسان بوده است و این مسئولین بزرگوار نیز باکمال احترام، صبر و حوصله به ما جواب دادند و خود نیز دغدغه‌ مند هستند. مورد بعدی که باید به آن اشاره‌کنیم اشکالات آزمایشگاه تشخیص کرونا است.


ما در اساس دغدغه‌های بسیاری از دانشجویان و حتی خانواده آن‌ها و احساس تکلیف خود به شما مطالبه نمودیم که چرا باوجود فضاهای دیگر درمانی این مرکز در محیط آموزشی ساخته‌شده است. شما بیان نمودید که این فضاها کاملاً مجزا است اما سه اشکال اساسی دارد.


۱-کارکنان این مجموعه از اساتید و مسئول فرهنگی دانشجویی ما هستند و ارتباط صمیمی با دانشجویان و کارکنان دارند و کارکنان این مجموعه مجزا نیستند. 


۲- جداسازی این آزمایشگاه با MDF بوده که MDF خود محل تجمع عفونت است درحالی‌که در بیمارستان‌ها برای کنترل عفونت هیچ‌گاه از MDF استفاده نمی‌شود.


۳-این آزمایشگاه «حمام» ندارد.


برای اولین بار نبوده که شما به دانشجویان بی‌اعتنایی کرده‌اید؛ چراکه اگر برای اولین بار بود گله‌ای نمی‌کردیم. شما حتی حاضر به عذرخواهی به خاطر این بی‌اهمیتی نشدید. واقعاً چرا تا  اعتراضی صورت می‌گیرد حرف کمیته انضباطی را می‌زنید؟ حال منطق کدام را می‌پذیرد نامه‌ای با تاریخ و شما و امضا و ....  برای شمال ارسال کردیم و شما نیز مشاهده نمودید اما درحالی‌که به شایعات پاسخ می‌دهید به نامه محترمانه ما هیچ پاسخی ندادید؟ یا اینکه منطق این را می‌پذیرد که نامه را برای من فکس نکردند و من باوجود مشاهده جواب ندادم؟ مردم قضاوت کنند.


آقای دکتر کریمی در پایان به شما می‌گوییم اگر شما از بیان دغدغه‌های ما دانشجویان ناراحت می‌شوید و دوست ندارید ما مطالبه کنیم راهش این نیست. جای بسی تعجب دارد که چگونه ما حتی اجازه نداریم کوچک‌ترین دغدغه‌های خود را مطرح کنیم آیا این شیوه برخورد با مطالبات دانشجویان است؟ آیا بی‌اعتنایی تنها راه جلوگیری از بیان کردن دغدغه‌ها است؟ نه آقای دکتر کریمی راه دیگری را انتخاب کنید.»


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته