برنامه های فرهنگی باید با هوشمندی و درایت انجام شود
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در تازهترین نشست مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید»، گفت: با توجه به اهمیت موضوع اثرگذاری فرهنگی در فضای سایبر، این موضوع از جمله اولویت های کاری ما در سال جاری به شمار می آید و به عنوان دستور نشست آتی معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استانها و واحدهای جامع و مستقل سراسر کشور نیز مطرح خواهد شد.
دکتر کلانتری افزود: همانگونه که موضوع آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دغدغه مهم، مورد توجه قرار گرفت و به دستورالعمل تبدیل شد، درباره اثرگذاری فرهنگی در فضای سایبر نیز باید به همین ترتیب عمل کنیم.
وی با بیان اینکه زیرساخت ها، تولید و تامین محتوا، فرم ها و قالب ها و ارزیابی و ارزشیابی، از موارد مهمی است که ضرورت دارد در دستورالعمل اثرگذاری فرهنگی در فضای سایبر مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: درباره شیوه ارزیابی و ارزشیابی برنامه های فرهنگی در فضای سایبر باید تدابیر لازم اندیشیده و به موضوع مهم تولید محتوا توجه ویژه ای شود. مجموع این کارها می تواند منجر به عقد تفاهمنامه ها و قرادادهای عملیاتی شود و البته اولویت با نیروهای داخلی دانشگاه است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی باید با هوشمندی و درایت انجام شود تا میزان استقبال از آنها و اثرگذاری در ستاد و صف حداکثری باشد، گفت: در همین راستا لازم است وب سایت نشریه مشاور امین با استفاده از توان واحدهای دانشگاهی به صورت هوشمند و قابل ارزیابی، راهاندازی شود.
در ادامه این نشست، مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نظرات خود درباره اثرگذاری حداکثری فرهنگی در فضای سایبر پرداختند.
توجه ویژه به تولید خدمات و کالاهای فرهنگی اثرگذار با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید»، افزایش شور و نشاط و تقویت روحیه انقلابی و علمی دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی، لزوم شناسایی و تهیه فهرست از نخبگان فرهنگی و دانشگاهی فعال در فضای سایبر، پرهیز از شعارزدگی، حرکت به سمت آینده آفرینی فرهنگی و ارزش آفرینی و ارزشسازی با توجه به مذهب، هنر و فرهنگ عمومی و بومی کشور، هوشمندسازی فعالیتهای فرهنگی به صورت فراگیر، توجه به اقتصاد خلاق فرهنگی و همچنین تهیه طرحواره عملیاتی در حوزه رسانه و فضای سایبر، از جمله مهم ترین موضوع هایی بود که مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مطرح و درباره آنها تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/4040/
انتهای پیام/