دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 16:17

مرتضی اشراقی: احزاب نباید از تشکل‌های دانشجویی استفاده ابزاری کنند/ کار‌های فرهنگی باید دانشجو‌محور باشد

حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی، نوه حضرت امام خمینی(ره)، تأکید کرد: باید کار فرهنگی دانشجو‌محور باشد زیرا معاونان فرهنگی و روسای دفاتر فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی ناظر برنامه‌های فرهنگی هستند، نه متصدی اجرای آنها. همچنین احزاب و گروه ‌ها حق ندارند از تشکل‌های دانشجویی استفاده ابزاری کنند.
کد خبر : 48676

اشراقی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات افزود:‌ «معاونان فرهنگی و روسای دفاتر فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی تنها باید بستر کار فرهنگی را برای دانشجویان فراهم کنند. به عبارت دیگر، کارهای فرهنگی باید به دست دانشجویان انجام شود و مسئولان صرفا بر این فعالیت‌ها نظارت داشته و نقش حمایتی خود را ایفا کنند.»


نوه امام خمینی (ره) درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی نیز گفت: «فضای دانشگاه باید غیر سیاسی باشد و احزاب نباید از فضای دانشگاه استفاده سیاسی داشته باشند. از طرف دیگر، نباید این برداشت پیش بیاید که دانشجویان حق فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها را ندارند. بلکه دانشجویان باید فعالیت‌های سیاسی مختص به خودشان را انجام دهند. احزاب و گروه ‌ها حق ندارند از تشکل‌های دانشجویی استفاده ابزاری کنند.»


اشراقی درباره برنامه‌های فرهنگی برای شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اعلام کرد: «با توجه به اینکه تعداد شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد زیاد بود است، قطعا برنامه‌های فرهنگی بی شماری برای این شهدا در حال تدوین است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب