دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1399 - 17:49

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، هفته گرامیداشت مقام معلم را تبریک گفت

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، هفته گرامیداشت یاد و مقام معلم را تبریک گفت.
کد خبر : 486754
637238554343220632.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه‌ای به مناسبت هفته گرامیداشت یاد و مقام معلم صادر کرد.


متن این بیانیه به شرح زیر است:


امام علی (ع): «قُمْ عَنْ مَجْلِسِکَ لاَِبیکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَ لَوْ کُنْتَ اَمیرا؛ به پاس گرامی‌داشت پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی.»


در آستانه سالروز شهادت استاد مبارز خط مقدم جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری هستیم، او که به تعبیر امام خمینی (ره) در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان کم‌نظیر بود و عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کج‌روی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد. سالروز شهادت این اسطوره با نام معلم گره خورد، معلمی که به فرموده مقام معظم رهبری پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت، یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریز تمدن نوین، جهادگر میدان کارزار مبارزه با جهل و سازنده هویت و فرهنگ یک ملت است.


در تقویم ایران‌زمین، روزی به نام روز معلم نام گرفت که اندیشه ورزی مؤمنانه و مجاهدانه معلمان این سرزمین را نمایان ساخته و به تاریخ خواهد گفت معلمان این مرزوبوم منزلت واقعی خود را در تلاش پیامبرانه‌ای می‌بینند که رشد و تعالی مادی و معنوی انسان‌ها و مبارزه با جهل و استکبار و تجاوز و ایستادگی در برابر باطل، سرلوحه او در دعوت و تربیت آنان بوده است.


۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و روز گرامیداشت مقام معلم می‌رسد و همچنان با آزمونی روبه‌رو هستیم به وسعت کره خاکی، آزمونی که انسان را به نادانی خودآگاه‌تر ساخت و جهان را بیش‌ازپیش تشنه ظهوری ساخت که تکامل علم و دانش را به همراه خواهد داشت. دست‌وپا زدن‌های بشر در میانه این آزمون جهانی، جایگاه علم و علم‌آموزی را پررنگ‌تر ساخت و جلوه‌های ویژه معلمی را آشکار کرد. پدیده جهانی امروز، مدارس و دانشگاه‌ها را از لحاظ ساختار فیزیکی به تعطیلی کشاند ولی یک شعار ویژه داشت: «آموزش تعطیل نیست». آموزش و فرآیند یاددهی و یادگیری روند خود را با شرایط جدید تطبیق داد، معلمان مهربان و نجیب ثابت کردند در هر شرایطی بهترین‌ها را خلق می‌کنند و زنگ دل‌نشین آموزش هیچ‌گاه در مدرسه آن‌ها تعطیل نمی‌شود.


روز معلم، روز پاسداشت عشق و ایثار را به همه معلمان مدرسه و دانشگاه تبریک عرض نموده، از درگاه الهی سلامتی و سعادتمندی را برای مبارزان خط مقدم جبهه علم مسئلت می‌نماییم.


انتهای پیام/4127/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته