دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه آزاد علیه کرونا ۸۸/ ابراهیمی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

تولید ۲۵ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده توسط دانشجویان واحد علوم و تحقیقات/ ورود پژوهشکده علم و فناوری ثریا به حوزه‌های هوافضا و مخابرات

مسئول پژوهشکده علم و فناوری «ثریا»ی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: این پژوهشکده موفق به عقد قراردادهای فناورانه در حوزه‌های مهندسی هوافضا، مخابرات و پلاسما با ارگان‌های نظامی و رسمی شده است.
کد خبر : 486585
irendaya.com_205.jpg

مصطفی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه پژوهشکده علم و فناوری «ثریا»ی بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات فعالیت رسمی خود را از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است، گفت: مجموعه فعالیت‌های این پژوهشکده در دو حیطه اندیشکده‌ای و فناوری است.
وی افزود: این پژوهشکده موفق به عقد قراردادهای فناورانه در حوزه‌های مهندسی هوافضا، مخابرات و پلاسما با ارگان‌های نظامی و رسمی شده است.
مسئول پژوهشکده علم و فناوری «ثریا»ی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به اقلامی همچون مواد ضدعفونی‌کننده، شیلد و ماسک‌های استاندارد برای مردم و کادر درمانی، تیم مدیریتی پژوهشکده تصمیم گرفت تمام توان خود را برای رفع نیازهای فناورانه جهت مبارزه با کرونا به کار بگیرد.
ابراهیمی ادامه داد: اعضای پژوهشکده علم و فناوری ثریا از اواسط اسفندماه ۹۸ تاکنون؛ موفق به تولید بیش از ۲۵ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده پوست الکل پایه و غیر الکل پایه و پخش آن میان گروه‌‌های جهادی، سازمان‌های دولتی و کادر درمانی کشور شده‌اند؛ همچنین با تولید اقلامی همچون ماسک، شیلد، گان محافظتی و... علاوه بر رفع نیاز مردم و بخشی از کادر درمان، کارگاه‌های زود بازده خانگی راه‌اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به توان فنی و مهندسی کادر اجرایی پژوهشکده ثریا، اعضای آن تصمیم گرفتند که به طراحی و ساخت سامانه تندر ثریا (مه‌پاش) تونل ضدعفونی‌کننده نفر و خودرو بپردازدند که این محصولات در آئین رونمایی نمایشگاه فناورانه چالش کرونا در واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته