دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش قابل‌توجه جستجوهای اینترنتی مردم در ماه گذشته

بیماری کرونا تاثیر چشمگیری افرایش دانلود اپلیکیشن‌های مختلف و جستجوهای اینترنتی کاربران داشته است.
کد خبر : 486410
گوگل 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت مادر گوگل یا همان آلفابت(Alphabet) آمار جالبی از میزان جستجوهای اینترنتی و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف توسط مردم در سه ماهه اول سال 2020 میلادی را منتشر کرد. 


براساس گزارش منتشر شده از سوی آلفابت ویروس کووید-19 تاثیر به سزایی در افرایش میزان جستجوهای اینترنتی و دانلود نرم‌افزارهای رایانه‌ای داشته است. البته آلفابت در بررسی‌های خود تنها موتور جستجو و فروشگاه مجازی گوگل را در نظر گرفته و احتمالا تعداد بسیار زیادی از کاربران نیز از طریق مرورگرهای دیگر فعالیت‌های اینترنتی خود را انجام می‌دهند.


با وجود اینکه بیماری کرونا بخش‌های بزرگی از مشاغل مختلف را از رونق انداخته است ولی لزوم ماندن مردم در خانه و استفاده گسترده از فضای مجازی موجب شده شرکت‌های فعال در زمینه تولیدات رسانه‌ای و طراحی نرم‌افزارهای رایانه‌ای در همین مدت سود کلانی را بدست آورند. یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی ویدئویی در اینترنت اذعان کرده که درخواست‌های کاربران در سه ماهه اخیر به شدت افزایش یافته است.



میزان دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی از فروشگاه مجازی گوگل (Google Play Store) در ماه مارس نسبت به ماه فوریه بیش از 30 درصد افزایش یافته است. در سه ماهه آغازین سال 2020 به طور متوسط 2.5 میلیارد دستگاه فعال از خدمات مختلف فروشگاه مجازی گوگل استفاده کرده‌اند. البته تعداد دستگاه‌های فعال گوگل در شرایطی به این میزان رسیده حجم فروش تلفن همراه در کشورهای مختلف به شدت کاهش یافته است.


کارشناسان فناوری معتقدند یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش میزان کاربران سرویس‌های مختلف گوگل هجوم دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش آنلاین و ارتباط مجازی با اساتید و مراکز آموزشی است. در واقع تعطیل شدن مدارس اگرچه روند عادی آموزش را با مشکلات زیادی رو به رو ساخته ولی از طرفی موجب رشد تقاضای برای خدمات آنلاین شده است.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته