دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1399 - 15:45

روباتی که در درمان کرونا به پزشکان کمک می‌کند

روبات «بوستون داینامیک» به پزشکان در درمان بیماران مبتلا به کرونا کمک می‌کند.
کد خبر : 485484
dddddddddd.PNG

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، شرکت بوستون داینامیک چند سالی است که روی توسعه روبات‌های منحصربه‌فردی کار می‌کند. این روبات‌ها شاهکاری در مهندسی به شمار می‌روند اما بسیاری از متخصصان بر این باورند که روبات‌های بوستون داینامیک می‌توانند در آینده علیه انسان‌ها شورش کنند.


این کمپانی به تازگی اعلام کرده که روبات «اسپات» در بیمارستان‌ها مستقر شده و به پزشکان در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک می‌کند. اسپات روبات سگ مانند است که گهگاهی ویدئوهایی از آن در حال کشیدن کامیون و بازی کردن در فضای مجازی منتشر می‌شود. این روبات‌ها در مرحله تجاری‌سازی قرار دارند و حالا بوستون داینامیک کاربردهای مختلف آن را نشان می‌دهد.


بنابر گزارش‌های جدید، روبات اسپات طی ماه‌های اخیر به عنوان یکی از کارکنان بهداشتی روباتیک و متحرک فعالیت می‌کرده است. این روبات در هفته‌های اخیر در یکی از بیمارستان‌های بوستون کار می‌کرده و تعامل میان بیمار و پزشک را آسان‌تر می‌کرده است. این بیمارستان از بوستون داینامیک درخواست می‌کند که از روبات‌های این کمپانی استفاده کند تا قرارگیری کادر پزشکی در معرض ویروس کووید-19  را به حداقل برساند. درواقع این روبات سگ مانند از کادر پزشکی در برابر کرونا محافظت می‌کند.


کمپانی بوستون داینامیک یک تبلت‌ و یک دستگاه ارتباطی رادیویی دوطرفه روی روبات‌های اسپات نصب کردند تا پزشکان و کادر درمانی بتوانند از راه دور بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کنند. حال این روبات تبدیل به یک پلت‌فرم تله‌مدیسن (تامین سلامت از راه دور) متحرک شده و به کادر پزشکی کمک می‌کند تا از ابتلا به کرونا در امان بمانند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا روبات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته