دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1399 - 13:00
بازی با جان مردم به سبک کاخ سفید؛

ترامپ: در فکر رفع محدودیت‌ها برای برگزاری عید پاک هستم!/فوتی‌های کرونا در آمریکا بیش از 5 برابر شد

درحالی‌که تلفات بالای کووید-19 باعث شده آمریکا به صدر لیست کرونایی‌های جهان صعود کند، ترامپ می‌گوید که در فکر رفع محدودیت‌ها برای برگزاری عید پاک است.
کد خبر : 481082
Virus_Outbreak_Trump.0.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، «دونالد ترامپ» با تغییر موضع قبلی خود که نسبت به «سخت‌ترین هفته» با افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا شدیداً هشدار داده بود، در یک کنفرانس خبری تضمین‌های بی‌اساسی را در مورد اینکه ممکن است آمریکایی‌ها بتوانند برای «عید پاک» در کلیساها حضور پیدا کنند، ارائه کرد.


او در بخشی از سخنرانی خود گفت که تعطیلات این عید برای آمریکایی‌های محروم از تجمعات گسترده، روزی «غم‌انگیز» خواهد بود. ترامپ افزود که مایل است قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برای عید پاک را تعلیق کند و به مشاورانش گفته است که «شاید بتوانیم اجازه دهیم که مردم در خارج از کلیساها با رعایت فاصله زیاد، این مراسم را برگزار کنند.»


بیش از 8 هزار نفر در آمریکا جان باخته‌اند


تاکنون 8 هزار و 454 نفر در ایالات‌متحده جان خود را براثر کرونا از دست داده‌اند، اما کاخ سفید گفته است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که حداقل 100 هزار نفر به دلیل این ویروس ممکن است بمیرند. طی 24 ساعت گذشته نیز 280 نفر براثر کرونا فوت کرده‌اند.


دکتر «دکتر دبورا بیرکس»، هماهنگ‌کننده اقدامات کاخ سفید در خصوص کرونا گفت: «دو هفته آینده بسیار مهم هستند.» وی افزود: «در طول این مدت، به فروشگاه‌های مواد غذایی نروید، به داروخانه نروید و هر کاری می‌توانید انجام دهید تا خانواده و دوستانتان در امان باشند. این بدان معنی است که همه افراد فاصله 6 فوتی (حدود 1 متر و 80 سانتی‌متری) را رعایت کنند و دستان خود را مرتباً شستشو دهند.»


تلفات در نیویورک به اوج خود می‌رسد/ سازمان غذا و داروی آمریکا اظهارات ترامپ را تأیید نکرد


بیرکس همچنین با استناد به پیش‌بینی‌های مؤسسه سنجش سلامت و ارزیابی گفت که تلفات کووید-19 در دیترویت، نیویورک و لوئیزیانا، نقاطی که بیشترین شیوع کرونا در حال حاضر در آن‌ها وجود دارد، احتمالاً طی 6 تا هفت روز آینده به اوج خود خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:


توصیه شگفت‌انگیز ترامپ به فرمانداران برای مقابله با کرونا / برنده جایزه نوبل: مردم آمریکا فقط برای زنده ماندن پول دارند


از سوی دیگر، ترامپ روز گذشته اظهار کرد که دولت فدرال مقادیر زیادی داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» را در انبار ملی استراتژیک خود ذخیره کرده است. وی با خوش‌بینی در مورد پتانسیل این دارو در معالجه بیماران مبتلا به کروناویروس صحبت کرد و گفت در صورت لزوم، خود او هم این دارو را مصرف می‌کند. این در حالی است که در بررسی‌های بالینی اندک، تأثیرگذاری ناچیزی از این دارو به‌دست‌آمده و حتی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز اثربخشی آن را برای درمان کرونا تأیید نکرده است.



تراژدی بیمارستان بروکلین / مرگ 2 هزار نفر تنها ظرف یک هفته


هفته گذشته، هفته‌ای بود که بحران کرونا بیمارستان‌ها در سراسر شهر نیویورک را به‌شدت درگیر کرد، جایی که مرگ‌ومیرها به بیش از 2 هزار نفر رسید. فرماندار این شهر هشدار داده است که امکانات پزشکی و تجهیزات حیاتی فقط کفاف چند روز آینده را خواهد داد و پس از آن با کمبود مواجه خواهند شد. شهردار نیز بر همین اساس درخواست اعزام پزشکان بیشتری کرد و مسئولان بیمارستان و رهبران سیاسی نیز اعتراف کردند که اوضاع بدتر می‌شود.



آمار مرگ‌ومیر در مرکز بیمارستانی بروکلین گواهی از وخامت اوضاع در روزهای پیش روست. در هفته گذشته تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان بروکلین بیش از ۵ برابر شد.



مسئولان بیمارستان بروکلین تخمین زده‌اند که حدود یک‌سوم از پزشکان و پرستاران نیز بیمار هستند.



این بیمارستان در حال حاضر، فاقد لباس‌های محافظ برای کادر درمانی، آرام‌بخش برای بیماران و همچنین داروهای کنترل فشارخون است. فاجعه و اضطرار این بیمارستان وقتی به‌خوبی درک شد که ویدئویی از حمل اجساد جان‌باختگان به‌وسیله لیفتراک به داخل یک تریلی یخچال‌دار در فضای مجازی منتشر شد. بعضی از پرستاران به‌طور هم‌زمان از پنج بیمار مبتلا به کووید-19 مراقبت می‌کنند، درحالی‌که استاندارد آن تنها دو نفر است.



 تهدید بی‌رحمانه کرونا در آمریکا باعث خالی شدن خیابان‌ها، تخلیه قفسه‌های فروشگاه‌ها، ویرانی اقتصاد و خانه‌نشینی مردم این کشور شده است.



احتمال ادامه قرنطینه در انگلیس تا خرداد


در انگلیس، مشاور ارشد پزشکی دولت این کشور هشدار داده است که این کشور در حال حاضر، در موقعیتی قرار ندارد که بتواند قوانین قرنطینه را تا خردادماه لغو کند. «نائل فرگوسن» افزود ما باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که حداقل تا پایان ماه مه بعضی از قوانین محدودکننده را لغو کنیم و بر تکنولوژی پزشکی برای گرفتن تست کرونا متمرکز شویم.


آخرین آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس 41 هزار و 903 نفر و تعداد جان‌باختگان نیز 4 هزار و 313 نفر است.


علت آمار بالای کرونا در فرانسه


در فرانسه نیز تاکنون 89 هزار و 953 نفر به کرونا مبتلا شده و 7 هزار 560 نفر نیز درگذشته‌اند. آمار بالای جان‌باختگان در فرانسه به این جهت بوده که دولت این کشور اخیراً اعلام کرده است، علاوه بر آمار فوتی‌های بیمارستان‌ها، شمار قربانیان کرونا در منازل و خانه‌های سالمندان را نیز به آمار رسمی افزوده است. رئیس بیمارستان‌های این کشور نیز مدتی پیش اعلام کرده بود که بیمارستان‌های فرانسه دیگر قادر به پذیرش بیماران جدید نخواهند بود.


تبدیل‌شدن کارخانه‌های موشک‌سازی رژیم صهیونیستی به کارگاه‌های تولید دستگاه تنفس مصنوعی


 در سرزمین‌های اشغالی نیز کرونا در حال پیشتازی است. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کرد که ۲۶۲ نفر دیگر به این بیماری مبتلا شدند و تعداد قربانیان به 46 نفر افزایش‌یافته است.



یک گزارش طبقه‌بندی‌شده در پارلمان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اسرائیل برای مقابله با کرونا تجهیزات درمانی کافی ندارد.



وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی مجبور به تغییر کاربری کارخانه‌های موشک‌سازی به کارگاه تولیدی دستگاه تنفسی شده است.


کمبود کیت تست کرونا در غزه


در نوار غزه جایی که به دلیل محاصره چندساله اسرائیل، از حداقل امکانات پزشکی محروم است، وزیر بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده امکانات تست کرونا در نوار غزه بسیار محدود است و تنها پاسخگوی چندروزه آینده خواهد بود. «اشرف القدره» افزود که غزه نیازمند ۱۴۰ تخت مراقبت‌های ویژه و 100 دستگاه تنفس مصنوعی به‌صورت فوری است.



اشرف القدره، وزیر بهداشت غزه


وی همچنین از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد که به مسئولیت خود در قبال تأمین نیازهای ضروری و اورژانسی نوار غزه برای مقابله با آنان عمل کند. تاکنون ۵ نفر از مجموعه ۱۲ نفر مبتلا به کرونا در غزه سلامت خود را بازیافته‌اند.


تنها 3 نفر در 24 ساعت گذشته در چین به کرونا مبتلا شدند


در چین هم آمار جدید نشان می‌دهد که طی روز گذشته تنها سه نفر براثر کرونا جان خود را از دست‌ داده‌اند و در حال حاضر تنها کمتر از هزار و 500 بیمار کرونایی در این کشور وجود دارد. مقامات چین که پیش‌تر از کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال ازسرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته