دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پاشنه آشیل ویروس کرونا پیدا شد

دانشمندان موفق به شناسایی نقطه ضعف ویروس کووید-19 شدند که می‌تواند به توسعه واکسن این بیماری  کمک کند.
کد خبر : 481038
allison-vilander-lab-csu-johneisele.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیویورک پست، الیسون ویلاندر استادیار میکروبیولوژی، ایمنی‌شناسی و آسیب‌شناسی است که در حال تحقیق برای توسعه واکسن ویروس کروناست. وی در مطالعاتش منطقه خاصی از ویروس کرونا را شناسایی کرده که می‌توان برای دارورسانی و اعمال روش‌های درمان دیگر از آن استفاده کرد.


به گفته گروه تحقیقاتی، منطقه شناسایی شده ویروس کرونا نقش حیاتی در شیوع این ویروس فوق‌العاده مسری ایفا می‌کند و ترکیب آن نشان می‌دهد که در برابر داروها آسیب‌پذیر است. یافته‌های جدید می‌تواند به توسعه واکسنی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا منجر شود. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از یک میلیون نفر رسیده و این ویروس کشنده تاکنون جان بیش از 63 هزار انسان را گرفته است.


دانشمندان در سراسر جهان در حال تحقیق و مطالعه برای کشف دارو یا واکسنی هستند که بتواند جلوی این ویروس خطرناک را بگیرند. گروه تحقیقاتی در مطالعه جدید آنتی‌بادی که چند سال قبل از بدن بیمار مبتلا به سارس گرفته شده بود، را بررسی کرده و متوجه شدند که آنتی‌بادی خود را به بخش خاصی از ویروس متصل کرده است. دانشمندان توانستند این پدیده را با ویروس کووید-19 تکرار کرده و نقطه ضعف ویروس کرونا را پیدا کنند.


متأسفانه پیدا کردن نقطه ضعف این ویروس کار آسانی نیست. این منطقه معمولا در داخل ویروس پنهان می‌شود و تنها زمانی در معرض دید قرار می‌گیرد که ویروس ساختار خود را برای آغاز مرحله ایجاد عفونت تغییر می‌دهد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته