دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 09:30

آگهی استخدام فضانورد ناسا

بسیاری از مردم از کودکی آرزوی سفر به فضا را داشته‌اند و رویای خیلی از ما این بوده که روزگاری فضانورد شویم، اکنون فرصت دوباره‌ای برای تحقق این رویا به وجود آمده است. سازمان فضایی آمریکا پس از چهار سال که بدون هیچ‌گونه جذب نیروی تازه به فعالیت پرداخت، آگهی عمومی برای جذب فضانورد صادر کرده است.
کد خبر : 48046

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت ناسا، سازمان فضایی آمریکا که چند سالی است به دلیل زمین‌گیر شدن فضاپیمای شاتل، سفرهای انسانی و اعزام فضانورد به فضا را با استفاده از فضاپیمای سایوز و از روسیه انجام می‌دهد، اکنون با طی شدن مراحل نخستین ساخت یک فضاپیمای جایگزین، امیدهای تازه‌ای یافته است.


ناسا که در سه جبهه یعنی شرکت بوئینگ، کپسول شرکت SpaceX و فضاپیمای اوریون در حال تلاش برای رسیدن به یک فضاپیما برای مأموریت‌های انسانی در فضاست، طی اعلامیه‌ای از علاقه‌مندان واجد شرایط دعوت کرده است تا در آزمون استخدامی فضانوردی شرکت کنند.


براساس این اعلامیه، ثبت‌نام از متقاضیان از 14 دسامبر (آذر 94) آغاز می‌شود و تا فوریه 2016 (آخر بهمن 94) ادامه دارد. نتیجه آزمون‌ها نیز نهایتا در سال 2017 اعلام می‌شود و برگزیدگان می‌توانند در آموزش‌ها و پروژه‌های فضایی شرکت کنند.


اگرچه سطح تحصیلی و تجربیاتی که این آزمون نیاز دارد موجب می‌شود که کمتر کسی بتواند در آن قبول شود، به‌ هر حال، این پنجره یک بار دیگر باز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام یا دریافت جزئیات بیشتر دراین‌باره به وب‌سایت ناسا مراجعه کنند.


یکی از تجربیات لازم، سابقه طولانی پرواز در ارتفاع بالاست! این اعلامیه تأکید کرده است که ثبت‌نام از داوطلبان تنها به‌صورت اینترنتی و بدون تمدید تاریخ انجام خواهد شد.


ناسا امیدوار است با ساخت یک فضاپیمای ایمن و مناسب اعزام انسان به فضا، بتواند پروازها و مأموریت‌های سرنشین‌دار خود را مجددا در خاک آمریکا آغاز کند و برای پیشبرد پروژه‌های آینده نیازمند فضانوردان بیشتری است. این سازمان اهداف میان‌مدت خود را فراتر از ایستگاه بین‌المللی فضایی تعریف کرده است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته