دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش دما، ویروس کرونا را ازبین می‌برد؟

یکی از سوالاتی که برای افراد به وجود آمده است ، درباره میزان دوام و شیوع ویروس کرونا در مناطق گرم است و آیا گرمای بدن موجب از بین رفتن این ویروس می‌شود؟ در این گزارش به این سوالات پاسخ می‌دهیم.
کد خبر : 479618
_MID0780.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از سوالاتی که برای افراد به وجود آمده است ، درباره میزان دوام و شیوع  ویروس کرونا در مناطق گرم است و آیا گرمای بدن موجب از بین رفتن این ویروس می‌شود؟


ویروس کرونای کووید 19 می‌تواند در مناطقی که اقلیم گرم و مرطوب دارند نیز منتقل شود. بر اساس مدارک، ویروس کرونای جدید می‌تواند در تمام مناطق، شامل مناطق با هوای گرم و مرطوب، منتقل شود.


همچنین ، هوای سرد و برف نمی‌تواند ویروس کرونای جدید را نابود کند. چرا که هیچ مدرکی وجود ندارد که بتوانیم به وسیله آن ثابت کنیم که هوای سرد می‌تواند ویروس کرونای جدید یا هر بیماری دیگری را نابود کند.


لذا باید در نظر گرفت که دمای عادی بدن انسان، صرفنظر از دما یا هوای بیرون، در حدود 36.5 تا 37 درجه سانتیگراد است. کارآمدترین روش برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونای جدید ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها با مواد دارای الکل یا شستشوی آنها با آب و صابون است.


همچنین ، این موضوع هم اهمیت دارد که حمام آب داغ از بیماری ویروس کرونای جدید جلوگیری نمی‌کند.دمای نرمال بدن ، صرفنظر از دمای حمام، ۳۶/۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد است. در حقیقت، حمام با آب بسیار داغ می‌تواند مضر بوده و پوست شما را بسوزاند. 


نباید فراموش کنیم که بهترین راه برای محافظت از خود در برابر بیماری کرونا رعایت مداوم بهداشت دست‌ها است. با این کار ویروسی که ممکن است بر روی دست‌هایتان باشد نابود شده و از عفونتی که پس از تماس دست‌ها با چشم، دهان یا بینی بوجود می‌آید، جلوگیری می‌شود.


خشک‌کننده دست در نابودی ویروس کرونای جدید مؤثر نیست. به همین دلیل ، برای مراقبت از خود، دست‌تان را با مایع ضدعفونی کننده الکل‌دار تمیز کرده یا با آب و صابون بشویید. پس از پاک شدن دست‌ها، باید آنها را با استفاده از حوله کاغذی یا خشک‌کننده هوای گرم، خشک کنید.


از لامپ‌های ماوراءبنفش نیز نباید برای ضدعفونی کردن دست‌ها یا دیگر قسمت‌های پوست استفاده کرد، زیرا تشعشع ماوراءبنفش می‌تواند به تحریک و سوزش پوست منجر شود.


لازم به یادآوری است که اسکنرهای حرارتی در تشخیص افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید تب دارند (یعنی دمای بدن‌شان از حد نرمال بیشتر شده) کاربرد دارد اما این دستگاه‌ها نمی‌توانند افرادی را که آلوده هستند اما هنوز تب ندارند شناسایی کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته