پیوستن به کمپین «در خانه بمانیم» به قیمت نقض حقوق شهروندی
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اخیراً دو اپراتور تلفن همراه بدون اطلاعرسانی قبلی پیغام انتظار مکالمه تعداد زیادی از مشترکان را تغییر دادهاند این در حالی است که مشترکان برای آهنگ پیغام انتظار مکالمه انتخابی خود متحمل هزینه میشوند.
اپراتور ایرانسل با صدور اطلاعیهای علت این تغییر را تشویق مخاطبان به پیوستن به کمپین «در خانه بمانیم» عنوان کرد. این اپراتور همچنین اعلام کرد که این اقدام به درخواست سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی (رگولاتور) و در راستای مسئولیت اجتماعی صورت گرفته است.
در این پیام صوتی که بدون هیچ مقدمهای در هنگام مشغول بودن مشترک پخش میشود صدای فردی میآید که با عباراتی طنز مخاطب را به ماندن در خانه دعوت میکند به گونهای که مخاطب در ابتدا شوکه شده و تصور میکند فرد دیگری به تماس او پاسخ داده است اما در ادامه پیام توضیح میدهد که خط مشترک مورد نظر شما مشغول و یا خاموش است و ...
به گفته ایرانسل؛ پیامهایی که مشترکان در هنگام «خاموشی»، «عدم پاسخگویی»، «در دسترس نبودن»، «اشغالی» یا «پشت خط» بودن دریافت میکردند را با سه پیام جدید که بر «در خانه ماندن مشترکان» برای مقابله همگانی با ویروس کرونا تأکید دارد از بامداد ۲۸ اسفندماه، جایگزین شده است.
جالب است که ایرانسل بعد از افزودن این پیام صوتی به تنظیمات تماس مشترکان به ایشان اطلاعرسانی کرد و باعث نارضایتی بسیاری از مشترکان شد.
در این میان اپراتور همراه اول نیز بدون اطلاع همین تغییر را در آهنگهای پیشواز صورت داده و حتی بعد از تغییر اطلاعیه منتشر نکرده است! و پیگیریهای خبرنگار آنا حاکی از آن است که همراه اول مانند ایرانسل بنا به درخواست رگولاتوری این اقدام را انجام داده است.
حال مشخص نیست که رگولاتور بر اساس کدام اختیارات این دو اپراتور را مجبور کرده تا بدون احترام به حقوق مشترکان خود تنظیمات تماس مشترکان را تغییر داده و پیامی صوتی را بدون اجازه مشترک برای او فعال سازند.
انتهای پیام/۴۰۴۰/ پ
انتهای پیام/