یوسف فرخ زاد دبیر انجمن علمی علوم باغبانی تربیت مدرس
انجمن های علمی نقش مکمل و چه بسا در برخی موارد نقش بسیطی در آموزش و تولید علم دارند. انجمن علمی اگر در معنای واقعیش یعنی حرکتی گروهی و داوطلبانه برای گسترش و آموزش دانش شکل گیرد موجب تحرک و پویایی خواهد بود. کسانی که در انجمن ها فعالیت می کنند به نوعی برتر از سایر دانشجویان هستند زیرا به آموزش موجود در کلاس های درس راضی نمی شوند و به دنبال بیش از آن می گردند. انجمن های علمی میتوانند فرهنگ کار گروهی را در دانشگاه و جامعه ی دانشگاهی تجربه کنند تا زمانی که به نقش آفرینی در اجتماع رسیدند بتوانند همدلی بیافرینند و از تک روی پرهیز کنند. بنابراین انجمن های علمی در صورت حمایت های مادی و معنوی، میتوانند زمینه ساز تشکیل جامعه ای بر مبنای علم و گفتمان علمی باشند.
انجمن علمی علوم باغبانی از سال ۹۷ تا کنون فعالیت جدی دارد. انجمن علمی علوم باغبانی جهت اجرای فعالیت های خود تصمیم گیری در خصوص برنامه هایش را بصورت مشورتی انجام می دهد و از ارائه نظرات سایر افراد اعم از دانشجویان و اساتید استقبال می کند همچنین با افراد و شرکت های موفق در حوزه علوم باغبانی ارتباط داریم. هدف ما پر کردن خلا های آموزشی است.
انجمن ما با همکاری همه اعضا خود بیش از ۱۵ برنامه از سال ۹۷ تا کنون اجرا کرده است. از کارگاهها و بازدیدهای مختلف تا نشست های خودمانی با اساتید و دانشجویان. برای نخستین بار نشریه انجمن را با نام "چهارباغ" منتشر کردیم. عنوان غرفه برتر جشنواره حرکت درون دانشگاهی را کسب کردیم. امیدوارم از این به بعد فعالیت های بیشتری داشته باشیم و توانمندتر و متفاوت تر عمل کنیم. سپاسگزارم از شما
انتهای پیام/