رضا خبازان
و به مدت سه سال است که در گروه جهادی سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی به عنوان عکاس حضور دارم .
۲.. تقویت گروه های جهادی باعث افزایش سطح سلامت، آموزش ، فرهنگ و زدودن چهره محرومیت از مناطق کم برخوردار خواهد شد . به این دلیل که گروه های جهادی درگیر مسائلی همچون بروکراسی اداری ، سیاسی کاری و خیلی از مسائلی که دیگر ارگان ها ممکن است درگیر آن باشند نیستند. در واقع گروه های جهادی به این دلیل که اراده محکم در رفع مشکلات جامعه و همچنین چابکی و اثر گذاری خود در سر بزنگاه های مهم نشان داده اند به تبع زمانی که تقویت شوند با دست پُرتر به میدان و کارزار محرومیت زدایی خواهند رفت .
۳. به نظر من جهادگران هم اکنون به حل مسائل کشور کمک می کنند ولی باید گفت چطور این اتفاق باید پیش بیاید. <br>
جهادگران با دید واقع گرایانه و تجربه میدانی که از حضور در مناطق کشور دارند ؛ مشاور امینی برای دستگاه های دولتی میتوانند باشند چرا که همه ما در کشور هدف واحدی داریم وآن چیزی جز پیشرفت در همه عرصه های جمهوری اسلامی ایران نیست .<br>
یک بُعد کار گروه های جهادی، سازندگی است بُعد دیگر کار ، ساختن خود است . زمانی که فرد وارد گروه های جهادی می شود این نکته را فرا می گیرد که با مدد خواستن از خداوند متعال هیچ بن بستی در کارها وجود ندارد و با قطع امید کردن از دیگران و امید داشتن به خدا ، غیر ممکن غیر ممکن می شود؛ و این روحیه در هر فردی که جاری شود باعث می شود در هر جایی که مسئولیت دارد، روحیه جهادی و اتکا به خدا و توان خود مشکلات را از پیش رو بردارد و این گونه است که یک جهادگر می تواند به حل مسائل کشور کمک کند.
<br>
۴. پیوست تبلیغی و رسانه ای میتواند کمک شایانی به ترویج فرهنگ جهادی کند . به عنوان مثال در زمان عید نوروز همه به دنبال دید و بازدید از خانواده ها هستندو یا اوقات تفریح خود را در مسافرت طی میکنند؛ جهادگران بدون هیچ چشم داشتی به دنبال نشاندن خنده رضایت بر لب پیرمرد و پیرزنی هستند که در نقطه ای محروم سقفی برای زندگی کردن ندارند ؛ یا همچنین در تابستان گرم و سوزان هم همینطور . حال چه کسی این خدمت بی منت را برای فرهنگ سازی کار جهادی نشان دهد!؟ مشخص است که رسانه باید این کار انجام دهد. <br>
در نگاه دیگر هم میتوان اینطور بیان کرد که برای نشان دادن کارایی گروه های جهادی و جلب نظرعموم مردم برخی از مسئولین باید کار رسانه ای انجام داد تا اغنا افکار و ترویج این فرهنگ صورت پذیرد . این هنر رسانه است که باید قبل و بعد کارجهادی را واقعه نگاری کند تا در اذهان ثبت و ضبط شود . <br>
<br>
۵.گروه های جهادی باید نقشه جهادی ۱۰ ساله برای منطقه ای که حضور دارند پیاده کنند . صرف حضور ساخت یک مسکن و ... کافی نیست باید عرصه یابی با تکیه بر پژوهش های علمی انجام و سپس با انجام فعالیت های متناسب اعم از عمرانی ، برنامه های سلامت محور ، آموزشی و فرهنگی چهره محرومیت را در افق ۱۰ ساله از بین برد . لذا حضور چند ساله گروههای جهادی باعث دوباره کاری توسط گروه های دیگر نخواهد شد
<br>
۶. گروه جهادی سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی با هدف پشتیبانی رسانه ای از فعالیت های محرومیت زدای گروه های جهادی در سال ۱۳۹۵ در شهرستان بجنورد شکل گرفت . <br>
این گروه جهادی از تعدادی عکاس و خبرنگار که در خبرگزاری ها و نشریات استان فعالیت می کنند تشکیل شده است و در طول این سه سال ده ها اردوی رسانه ای برای نشان دادن محرومیت استان و سپس نمایش اقدامات جهادی این گروه ها در رسانه های استانی و کشوری باعث رسانه ای شدن این اقدامات شده است. از سوی دیگر تولید مستند تلویزیونی با موضوع اردوهای جهادی در مباحث همگام با کشاورز ، جامعه پزشکی و کارآفرینی توسط گروه جهادی سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی انجام و به روی آنتن رفته است .
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/