دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1398 - 16:51
معاون سابق امور بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی

آخرین سخنان حسین شیخ الاسلام ///////////// منتشر نشود/////////

شیخ الاسلام در اخرین روزهای زندگی خود ار نقش گفتمان انقلاب اسلامی برای جهت دهی به تحولات غرب آسیا سخن گفت.
کد خبر : 476640
BQ4K0157.jpg

حسین شیخ الاسلام به گزارش خبرنگار دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  با اشاره به روابط حسنه گروه‌های مقاومت و مردم غرب آسیا با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی آگاهی مردم منطقه را افزایش داده و آن‌ها را بیش از گذشته ظلم‌ستیز و استقلال طلب کرده است.


وی افزود: سعودی‌ها هم‌اکنون در کل منطقه قدرت‌شان کم شده است و امروز مردم در جهان سلام و غرب آسیا بیدارتر از همیشه هستند. شاید در گذشته سعودی‌ها می‌توانستند تمامی طوایف لبنان را جمع کنند و برای حل مشکل آن‌ها با یکدیگر پا در میانی کنند اما اکنون طوری شده  که سران سعودی باید نخست وزیر کشوری را که با پول و حمایت آن‌ها بر سر کار آمده است به زور مجبور به اطلاعت از دستورات خود کنند.


معاون سابق امور بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سعودی‌ها نمی‌توانند در غرب آسیا نقش پررنگی را به عنوان بازیگری منطقه‌ای ایفاء کنند. در واقع آل سعود دیگر ارزشی بین مردم منطقه ندارد. در کشوری مثل لبنان اکنون مردم تصمیم می‌گیرند. ملت لبنان به دنبال دموکراسی هستند و می‌خواهند خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.


شیخ الاسلام ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال تسلط بر ملت و خاک لبنان بوده است ولی مردم لبنان با قدرت مقابل این رژیم جعلی ایستاده و از نیروهای مقاومت پشتیبانی می‌کند. ملت لبنان به دنبال سربلندی و استقلال هستند و به همین دلیل به شعار «ملت، ارتش، مقاومت» پایبند است.


وی عنوان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان عزتمندی است. انسان‌ها آزاد آفریده شده و همه ملت‌ها به دنبال استقلال هستند و نمی‌خواهند بیگانگان برایشان تصمیم بگیرند. قطعا انقلاب اسلامی هم‌چنین اهدافی را دنبال می‌کند و بخش زیادی از آن را محقق ساخته است. امروز می‌بینیم که مسیحیان لبنان از مقاومت اسلامی پشتیبانی می‌کنند و ارتباطات بسیار خوبی با ایران دارند.


معاون سابق امور بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تایید کرد: موفیقت‌های ایران برای همه آزاده‌های جهان الهام بخش است. همه کسانی که استقلال و آزادی را دوست دارند ایران را به عنوان الگوی کشوری که در مقابل استکبار آمریکا ایستاده و مردم سالاری دیدنی دارد، می‌شناسد. همانطور که توفیقات ما برای آن‌ها الهام بخش است شکست‌های ماهم می‌تواند به میزان قدرت گروه‌های مقاومت لطمه بزند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته