دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 10:25

بیانیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) به مناسبت 13 آبان

سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) به مناسبت سیزده آبان بیانیه‌ای منتشر کرد.
کد خبر : 47591

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان؛ حضرت امام خمینی(ره) روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت‌های عدالت‌خواه، حق‌طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه خونین مردم شجاع و آزادی‌خواه فلسطین بر ضد اشغال‌گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می‌دهد و از ثمره‌های انقلاب شکوه‌مند اسلامی به شمار می‌رود.


سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می‌توان در برابر هر طاغوتی ـ هرچند خودش را قدرت‌مند نشان دهد ـ ایستاد.


در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می‌توان، استعمار را به خاک مذلت افکند. در سیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق‌کشان و ستم‌کیشان که به مظلومان امنیت و آسایش نمی‌دهند، می‌توان باز گرفت. حماسه سیزده آبان ثابت کرد که همه قدرت‌های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است.


در سیزده آبان، مردم عدالت‌خواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده‌ای کج‌اندیش و کوته‌فکر، هم چون کوهی استوار است، «کاهی» بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد؛ تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد. سلام بر روان پاک روح خدا و سلام بر همه روان‌های خدایی! سلام بر آن که بیداری را به ما هدیه داد؛ آزادی را برای‌مان به ارمغان آورد؛ ما رابه وادی استقلال برد و جمهوری اسلامی را به ما، ارزانی بخشید.


سلام بر دست‌های سبزی که بذر محبت خدا را در دل‌های کوچک فرزندان ما کاشت. سلام همه صالحان و سپیدرویان، بر روان بیدارگر روح پاک خدا باد. بزرگ مردی که با موضع گیری آگاهانه و مدبّرانه خویش، هر توطئه‌ای را نقش بر آب می‌کرد. حکیم دوراندیشی که گره‌های کور را به سرپنجه تدبیر، می‌گشود. دلاوری که مستکبران، با نفس گرمش بر خاک افتادند.


آری! امام خمینی(ره)، وجدان بیدار قرن و نادره مرد روزگاران بود. قائدی بی‌نظیر و قائمی بی‌بدیل بود که با قیامی الهام گرفته از رهنمودهای قائم آل محمد صلی الله علیه و آله ، زنگ‌ها و زنگارها را از چهره دل‌ها و جان‌ها باز شست و نور معرفت و بیداری را بر قلب‌ها تاباند. ستم‌ها را سربرید، ستم‌گران را به زوال کشاند، و پلیدی و پلشتی استکبار و استعمار را از گستره ایران زدود.


اینک در سال‌روز 13 آبان؛ روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، یاد او را گرامی می‌داریم و بر روان بیدارگرش درود می‌فرستیم. خدای متعال، انسان را با فطرتی ظلم ستیز آفریده است. طبع انسان، عدالت خواه و مخالف تجاوز به حقوق دیگران است. ارسال پیامبران نیز با این هدف صورت گرفته است که به انسان‌ها کمک کنند تا در مسیر عدالت باقی بمانند و از آن منحرف نشوند. خدای متعال، با صراحت این واقعیت را در قرآن کریم بیان کرده است. از سوی دیگر، اراده خدای منّان بر آن است که انسان‌های ضعیف نگاه داشته شده و مظلوم، به پاخیزند، بر طاغیان و مستکبران، بشورند و داد خود را از آن‌ها بگیرند و حاکمیت را از آنِ خود کنند. حاکمیتی که به عنوان امانتی الهی همواره در خدمت آرمان‌ها و ارزش‌های والا و خدایی باشد.


امام خمینی(ره) با همین تفکر ژرف و ریشه دار دینی هسته مقاومت جهانی اسلام را علیه بیداد و تباهی استعمارگران و مستکبران بنیان نهاد. خمینی کبیر، عظمت‌های آیین احمدی را در پرتو کرامت‌های محمدی صلی الله علیه و آله و انوار پاک علوی علیه السلام ، فرا راه بشر این روزگار و همه ی روزگاران آینده قرار داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته