دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا ابتلا به ویروس کرونا مصونیت ایجاد می‌کند!؟

کسانی‌که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند فکر می‌کنند که دیگر از این ویروس رهایی پیدا کرده‌اند در صورتیکه تحقیقات خلاف آن را ثابت کرده است.
کد خبر : 475731
درمان-ویروس-کرونا-4.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یک واقعیت در مورد بسیاری از بیماری‌های عفونی ویروسی وجود دارد که در صورت ابتلا به یک بیماری ویروسی خاص، مصونیت در برابر ابتلای مجدد ایجاد می‌شود و سیستم ایمنی بدن فعال و در حافظه سیستم دفاعی باقی می‌ماند و به اصطلاح فرد مصون می‌شود.


تزریق واکسن دقیقا همین خاصیت را دارد و در فرهنگ عامه اینگونه مطرح می‌شود که اگر این بیماری را گرفته باشی دیگر نمی‌گیری. هر چند که این واقعیت صحیح است ولی توجه کنید که در مورد همه بیماری‌ها جامعیت ندارد و یک قانون کلی نیست و گاها ممکن است فرد بهبود یافته مصون نباشد و دوباره به همان بیماری دچار شود.


به‌ویژه وقتی که با یک ویروس و بیماری نوظهور سر و کار داشته باشیم که هنوز هم واکسنی برای آن کشف نشده و نوع پاسخ سیستم ایمنی بدن انسان هم به آن ناشناخته است.


همچنین برخی از یافته‌های جدید درباره ویروس کرونا نشان می‌دهد که احتمال گرفتن کرونا در کسانیکه این بیماری را گرفته‌اند زیاد است. بنابراین به بیماران توصیه می‌شود که بعد از سپری کردن دوره نقاهت اصول بهداشت فردی باز هم رعایت شود.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته