دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیام دکتر میرزاده به مناسبت 13 آبان:

دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو در آورد/ استبداد و ظلم ضد دانش و آزادگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی یاد و خاطره شهدای 13 آبان را گرامی داشت و از همه دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا با تلاش بیشتر در راه علم‌اندوزی و دانش‌افزایی پرچم استبداد و استکبار‌ستیزی را بر افراشته نگاه دارند.
کد خبر : 47505

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متن دکتر حمید میرزاده به شرح است:


سیزدهم آبان هر سال یاد آور سه جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است.


روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه، در قلب تپنده دانش ایمانی و فقه ربانی و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز 13 آبان 1343 نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.


همانگونه که شهادت دانش‌آموزان ایرانی در 13 آبان سال 1357 در راه بیان خواسته‌های برحق ملت ایران در محوطه دانشگاه تهران نشان داد که استبداد و ظلم ضد دانش و آزادگی است و دانش برخاسته از ایمان محصلان ایرانی حکومت استبدادی وابسته را به عجز می‌کشاند. و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358 نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو در آورد.


این تجربه گران‌سنگ استبداد و استکبار‌ستیزی، تکلیف سنگینی بر دوش اصحاب علم و دانش و دانشگاهیان و دانش‌آموزان ایران اسلامی می‌نهد و بر ما واجب می‌سازد که با تکیه بر تعهد، کسب تخصص و دانش برخاسته از ایمان، مسیر مقدس امام راحل و شهدای راه استقلال و آزادی را ادامه دهیم.


به نمایندگی از جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی این روز بزرگ را گرامی می‌دارم و از همه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی توقع دارم که با تلاش بیشتر در راه علم‌اندوزی و دانش‌افزایی پرچم استبداد و استکبار‌ستیزی را بر افراشته نگاه دارند. وظیفه خود می‌دانم که روز دانش‌آموز را به همه دانش‌آموزان ایرانی به خصوص دانش‌آموزان کوشای مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی صمیمانه تبریک گفته و سعادت و توفیقشان در راه اعتلای نام ایران اسلامی را از خداوند منان خواهان باشم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته