دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1398 - 15:46
به‌زودی انجام می‌شود؛

تولید انبوه کیت‌های بومی تشخیص کرونا

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آغاز تحقیق برای ساخت واکسن‌ کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایران، از تولید انبوه کیت‌های بومی تشخیص کرونا در آینده‌ بسیار نزدیک خبر داد.
کد خبر : 475022
13981207000705_Test_NewPhotoFree.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره عملکرد و حمایت‌های معاونت علمی با توجه به پیک همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: معاونت علمی هم‌پا با سایر ارکان کشور برای مقابله مؤثر با ویروس کرونا از طریق حمایت از توسعه فناوری‌های مرتبط برنامه‌های خوبی را تدارک دیده است. 


وی افزود: یکی از بخش‌های مهم حمایت، تولید انواع کیت‌های تشخیصی بیماری کرونا است که خوشبختانه ستاد توسعه فناوری معاونت علمی سعی کرده در روزهای اخیر چند شرکت فناور و دانشجویانی که در این حوزه فعال هستند را شناسایی کند. 


تولید انبوه کیت‌های آزمایشگاهی بزودی آغاز می‌شود


رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: طبیعتاً چون این کیت‌ها نیاز به تأییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت دارند همکاری و تعامل بسیار نزدیکی بین معاونت علمی و وزارت بهداشت صورت گرفته که کیت‌هایی که برخی از دوستان طرح‌های اولیه پیشنهادی خود را داده‌اند سریعا در ستاد زیست فناوری مورد بررسی قرار گیرد و مراحل تولید انبوه کیت‌ها به زودی شروع شود. 


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته