دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1394 - 16:27

حضور گسترده دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در راهپیمایی 13 آبان + تصاویر

امروز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، دانشگاهیان دانشگاه آزاد و دانش‌آموزان سما بار دیگر با صدور پیام، بیانیه، راهپیمایی و .. علاوه بر گرامیداشت این روز، توطئه‌ دشمنان ایران و استکبار جهانی علیه کشور را بی‌اثر دانسته و با آرمان‌های امام و رهبری و شهدا تجدید پیمان کردند.
کد خبر : 47493

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، روز گذشته دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی یاد و خاطره شهدای 13 آبان را گرامی داشت و از همه دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا با تلاش بیشتر در راه علم‌اندوزی و دانش‌افزایی پرچم استبداد و استکبار‌ستیزی را بر افراشته نگاه دارند.


روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل ‌گیری انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های آمریکا به عنوان نماد واقعی امپریالیسم نقش اساسی داشتند. تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه (13 آبان 1342) که در پی مخالفت علنی ایشان در اعطای مصونیت قضائی به اتباع آمریکایی صورت می‌گرفت از یک سو و اعتراض گسترده دانش‌آموزان تهرانی به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشور (13 آبان 1357) از دیگر سو، شرایط را برای اوج‌گیری انقلاب و نیز تسریع سرنگونی رژیم شاهنشاهی فراهم نمود.


همزمان با این تحولات، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و رهبری (13 آبان 1358) ابعاد جدیدی از مبارزه مردم ایران با آمریکا را رقم زد به طوری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را به روز "ملی مبارزه با استکبار" نامگذاری کردند. در واقع تلافی این سه حادثه مهم تاریخی نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران در انتخاب سرنوشت خویش و پایه‌‌گذاری حکومت مردم سالاری دینی به شمار می‌رود.


کارکنان، استادان، دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره‌شهر در بیانیه‌ای اعلام کردند:‌ بر این باوریم که امروزه به برکت انقلاب اسلامی و معمار بزرگ آن امام خمینی (ره)روحیه استقلال طلبی و خودباوری از مرزهای ایران فراتر رفته و همه ملت‌های عدالت خواه با تاسی از شعارهای انقلاب ایران اسلامی با نفی نظام سلطه جهانی، خواهان دگرگونی عمیق در ساختار قدرت و برقراری نظام نوین بر مبنای عدالت و مساوات هستند.


بی تردید پس از شکست تاریخی استکبار از دانشجویان و پیران خط امام و رهبری و افشا شدن توطئه‌ها و دخالت‌های آمریکا درامور داخلی ایران همچنان شاهد برنامه ریزی‌های هوشمند بیگانگان برای به بن‌بست کشاندن انقلاب اسلامی ایران هستیم. هجمه عظیم رسانه‌ای به مقدسات و ارزش‌های اسلامی، ناامید نمودن قشر جوان و پررنگ‌تر نمودن اختلافات داخلی، نمونه بارزی از اهداف پیدا و پنهان بیگانگان محسوب می گردد لذا شرایط موجود، روحیه بیداری، هوشیاری و وحدت و همبستگی تمام عناصر نظام اسلامی را می‌طلبد و هرگونه سستی و اهمال در این امر مهم، آب به آسیاب دشمن ریختن است.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دره شهر، علاوه بر تکریم رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های تاریخی دانش‌آموزان و دانشجویان در مبارزه با استکبار، یادآور می‌شود باید در دفاع از حقوق ملت و عمل به آرمانهای امام خمینی و منویات رهبر فرزانه انقلاب به رسالت تاریخی خویش وفادار بمانیم.


دکتر نوذر قنبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان گفت: آبان سال‌های ۵۷، ۴۳و ۵۸ آبان‌هایی انقلابی با حضور حماسی و پیشتازی قبیله نور به پشتوانه لطف الهی و پیشوایی امام خمینی(ره) بوده است و پس از آن سالها نیز با حضور ذی شعور ملت غیور ایران اسلامی همواره مناسبتهای حماسی روز ۱۳ آبان گرامی‌داشته شده تا استکبار ستیزی این روز الهی با عاشقانه‌ترین غیرت به نمایش گذاشته شود.


این جانب مناسبت تاریخی و حماسی یوم الله ۱۳ آبان را به تمام ملت استکبار ستیز ایران عزیزبه ویژه دانش آموزان و دانشجویان تبریک می‌گویم و یاد و خاطره حماسه سازان این روز در سالهای ۴۳ و۵۷ و۵۸ را گرامی می‌دارم.


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به مناسبت 13 آبان اعلام کرد: ما دانشجویان بسیجی پیرو ولایت با تأسی بر راه اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا و انقلاب اسلامی تا نابودی استکبار جهانی و ایادی آن و آزادی قدس شریف تا آخرین قطره خونمان از مبارزه و جهاد در این راه از پای نخواهیم نشست و همواره با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیسم در کنار شعار های هیهات منا الذله و لبیک یا حسین به جهانیان خواهیم فهماند که برای پاسداری از انقلاب اسلامی که ریشه در عاشورای حسینی دارد ذره ای کوتاهی نخواهیم کرد و از آرمان های انقلاب اسلامی و دیپلماسی امام خمینی (ره) که در راستای حماسه حسینی است حفاظت و صیانت خواهیم کرد.


انجمن اسلامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به مناسبت فرا رسید یوم الله سیزدهم آبان ماه خاطرنشان کردند: انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با محکوم کردن تمامی جنایات و حق کشی هایی که توسط آمریکا و ایادی او در منطقه خاورمیانه صورت گرفته و می گیرد تاکید می‌کند ایران اسلامی در مواجهه و هرگونه مذاکره با آمریکا و هم پیمانانش بیش از پیش باید با آگاهی سیاسی وفنی وارد شود، همچنین این انجمن از کارشناسی و تخصصی بودن بحث مذاکرات برجام و مشارکت نهادهای اصلی نظام از جمله مجلس شورای اسلامی در پرداختن به ابعاد آن ابراز خرسندی کرده و تمام نظرات فنی موافق و مخالف را از سر تدبیر و دلسوزی و وفاداری به نظام می‌داند و از تلاشهای خستگی ناپذیر ومبتنی بر منطق، تخصص و تدین تیم مذاکره کننده سپاسگزاری می‌کند.


انجمن اسلامی اساتید، سر فرود آوردن ابر قدرتی چون آمریکا در برابر خواست ملت سرافراز ایران و پذیرش حق برخورداری از انرژی و دانش هسته ای و لغو تحریم ها ی ظالمانه ویکطرفه را دستاوردی ارزشمند دانسته و پیگیری هوشمندانه،کارشناسانه و حقوقی تا اجرای کامل مفاد برجام و رعایت شروط 9گانه مقام معظم رهبری و احقاق حقوق حقه ملت ایران اسلامی در خارج و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق بیشتر بویژه در حوزه اقتصادی داخل را از مسئولان بویژه دولت تدبیر و امید انتظار دارد.


همزمان با حضور مردم ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی سیزده آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی، کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی بیضا با حضور پرشور خود روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را گرامی داشتند.


دانشگاهیان واحد بیضا با تجمع مقابل در ورودی دانشگاه با اعلام انزجار خود از جنایت‌های آمریکا و رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی، پرچم آمریکا را به آتش کشیدن و با شعار‌های الله اکبر و مرگ بر آمریکا به سمت محل برگزاری راهپیمایی حرکت کردند.


علی اصغر پیرو سرپرست واحد بیضا در حاشیه مراسم، سیزده آبان را روز ایستادگی مقابل استعمارگران معرفی کرد و گفت: «در ۱۳ آبان دانشجویان پیرو خط امام با رشادت و اطاعت از ولایت گام‌های مؤثری در مقابله با استکبار جهانی و تحقیر آمریکا انجام دادند.»


همچنین از دیگر برنامه‌های گرامیداشت ۱۳ آبان در واحد بیضا افتتاح نمایشگاه جنایات آمریکا و آل سعود بود که در ساختمان آموزشی امام صادق (ع) برپا شد.


دکتر فرح حبیب سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس به مناسبت گرامیداشت روز ۱۳ آبان در پیامی گفت: روز دانش آموز که امسال متقارن با عزای حسینی است فرصتی است بر تعمق بر تاثیرات عظیم و حماسی عاشورا. دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با گرامیداشت این رشادت‌ها امید دارد؛ از خود گذشتگی، آزادی طلبی، قیام علیه ظلم، این درون مایه‌های قیام عاشورا، چراغ راه حرکت‌هایمان باشد.


با مشاهده چنین راست قامتانی است که می‌توان گفت کوچکی سن نمی‌تواند ایمان و اعتقاد انسان‌های نیک را محدود نمود و حقیقت جویان در هر برهه از زندگی روحیه و منشی بزرگ دارند.


روز دانش آموز یادآور رشادت شهید محمد حسین فهمیده آن دانش آموز قهرمانی است که با گذشتن از خود سرلوحه تمامی نوجوانان کشور گردید و امام راحل نیز در وصف این نوجوان دانش آموز فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم بزرگ‌تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.»


به مناسبت سالروز یوم ا... ۱۳ آبان، روز برجسته سازی و تجلی بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مراسم راهپیمایی این روز حماسی و بزرگ حضور یافتند.


در این مراسم ضد استکباری و پر شور، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، همگام با سایر مردم انقلابی و ولایت مدار این شهرستان به صورت گسترده و فعال در راهپیمایی یوم ا... ۱۳ آبان شرکت کردند و فریاد خشم و انزجار خود را با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ا... اکبر و... اعلام کردند.


سیزدهم آبانماه هرسال، فرصتی است برای یادآوری حوادث مهمی چون تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳۴۳، کشتار بیرحمانه و به گلوله بستن دانش‌آموزان مظلوم توسط دژخیمان رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار از ایران نقش اساسی داشتند. در پایان راهپیمایی، بیانیه‌ای قرائت شد که حضار با صدای تکبیر خود بند بند آن را تایید کردند.


همزمان با سراسر کشور و در سالروز مبارزه با استکبار جهانی و همدوش با ملت قهرمان ایران، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بافق نیز در راهپیمایی ضد استکباری این روز شرکت کردند.


در این مراسم که در بافق از ساعت ۹ صبح و از میدان شهدا، آغاز شد دانشجویان، همراه با سایر اقشار مردم و دانش آموزان، با طی کردن مسیر راهپیمایی و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری استکبار جهانی و اسرائیل غاصب، یکبار دیگر انزجار خویش را از سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل، اعلام کردند.


در پایان این مراسم نیز دانشجویان با فریادهای الله اکبر، قطعنامه پایانی این راهپیمایی را مورد تایید و تاکید دوباره قرار دادند.


راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور گسترده اقشار مردم به ویژه دانشگاهیان برگزار شد.


هیات رئیسه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز همگام و همراه با سایر مردم با شرکت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و با سر دادن شعارهای «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» بار دیگر با آرمان‌های امام، رهبری و شهداء تجدید میثاق کردند.


راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه در نی ریز با تجمع عظیم مردمی به ویژه با حضور دانش آموزان و دانشجویان از مسجد ولی عصر (عج) شروع و تا محل مصلی نماز جمعه، گلزار مطهر شهداء و امامزادگان واجب التعظیم ادامه یافت و شرکت کنندگان با حضور بر تربت پاک شهدای انقلاب و دفاع مقدس و قرائت زیارت و فاتحه بر ضرورت پاسداشت از ارزشهای اصیل اسلامی تاکید کردند. در پایان این راهپیمایی، شرکت کنندگان با فریادهای «الله اکبر» بندهای قرائت شده قطعنامه یوم الله ۱۳ آبان ماه را تایید کردند.


دانشجویان، کارکنان، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت همراه با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم الله 13 آبان شرکت کردند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و صهیونیسم خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.




اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد در راهپیمایی بزرگ و باشکوه روز سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار که از ساعت 30/9 صبح از میدان امام(ره) آغاز و راهپیمایان پس از عبور از خیابان رفسنجانی و میدان دانشگاه به طرف میدان شورا حرکت کرده شرکت کردند و یک بار دیگر پایبندی خود را به آرمان های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.


در پایان دانشگاهیان با قرائت بیانیه اعلام کردند: حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 13 آبان، بیعت دوباره با امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و نیز پاسداری از ارزش ها و آرمان های پاک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل در گفت‌وگو با آنا به مناسبت روز ۱۳ آبان اظهار کرد: روز ۱۳ آبان، روز شگفتی است! روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است و چه عجیب که ردپای ثابت استکبار جهانی در تمام این حوادث به چشم می‌خورد.


دکتر محمد مجوزی با برشمردن این رد پا در تبعید امام در سال ۴۲، کشتار دانش آموزان و دانشجویان در سال۵۷ گفت: در ‌‌نهایت این دانشجویان پیرو خط امام بودند که با تسخیر سفارت آمریکا مهر بطلانی بر دخالت و دست اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامیمان زدند.


مجوزی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان خود را مجزا از جریان انقلاب نمی‌دانستند، تصریح کرد: دانش آموزان چنان سهمی در این جریان داشتند که اگر صفحه ایی از اوراق خونین انقلاب به نام آنان رقم نمی‌خورد، بر زحمات، رشادت‌ها و تلاش‌های آنان جفا شده بود


این مسئول با تاکید بر نقش رهبری و کلام حضرت امام خمینی در بلوغ فکری و عقیدتی این نوجوانان گفت: حضرت امام با الگو برداری از سرورآزادگان جهان حضرت امام حسین (ع) اعتراضات فروخفته در درون ملت را که عمری به درازای تاریخ داشت با ایمان و اعتقاد مردم گره زد و از میان آن پرشور‌ترین انقلاب قرن را ساماندهی کرد.


همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی هیات رئیسه، اساتید، کارکنان، دانشجویان و دانش آموزان مدارس سما واحد قائم‌شهر با حضور پرشکوه خود در این مراسم۱۳آبان شهرستان قائم‌شهرکه از میدان طالقانی تا حسینه عاشقان ثارالله رهسپار شده و انزجار و خشم خود را از حکومت‌های استکباری و آمادگی خود را در حمایت از ملت‌های مظلوم جهان نشان دادند.


دانشگاهیان آزاد اسلامی واحد قائم شهر بار دیگر اقتدار و عزت اسلام و نظام اسلامی را به معرض نمایش گذاشتند.


آنان با سر دادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» بار دیگر توطئه‌های کشورهای غرب علیه ایران اسلامی را محکوم و بر پیروی از آرمانهای خمینی کبیر (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای مقابله باهرگونه توطئه تأکید کردند.


شرکت کنندگان در راهیپمایی با لبیک به ندای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری قطعنامهٔ پایانی راهپیمایی روز ۱۳ آبان را قرائت کردند.


دانشجویان، کارکنان، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان همراه با اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان شرکت کردند.


به مناسبت سالروز مبارزه با استکبار جهانی و ۱۳ آبان، دانشجویان، کارکنان، اساتید و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی همراه با اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان شرکت کردند و با حضور در این راهپیمایی ضد اسکتباری ضد آمریکایی یاد و خاطره دانش آموزان شهید و حماسه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را گرامی داشتند.


شرکت کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و با در دست داشتن پلارکادهایی با همین مضمون از میدان امام خمینی به سمت فرمانداری شهرستان واقع در میدان شهید هرمزی حرکت کردند.


همچنین راهپیمایی کنندگان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با شعار «نسل علی اکبریم فداییان رهبریم» حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند.


دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر همگام و همصدا با سایر اقشار جامعه و با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کردند.


شرکت کنندگان در طول مسیر با شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از امریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی آن اعلام داشتند.


در این مراسم که راس ساعت ۸ صبح از میدان بسیج شهرستان شروع و تا تجمع در دبیرستان امام رضا (ع) ادامه داشت ابتدا حجت الاسلام لطفیان سرگزی امام جمعه اهل تشیع شهرستان روز ۱۳ آبان ماه را روز تبلور شعار عاشورایی هیهات منا الذله دانست و افزود: سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روزی ماندگار در تاریخ عاشورایی ملت بزرگ ایران است روزی پر پیام برای بشریت تحت ظلم طاغوتیان و یزیدیان زمان، روز نه فقط فریاد، بلکه مبارزه و اقدام عملی علیه استکبار جهانی است.


اجرای سرود ۳۱۳ نفری دانش آموزان، قرائت قطعنامه و به آتش کشیدن پرچم امریکا و اسرائیل از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


دانشگاهیان واحد شاهرود با شرکت در راهپیمایی 13 آبان با اعلام همبستگی با آرمانهای انقلاب اسلامی ، استکبار جهانی را محکوم کردند.


به گزارش خبرنگار آنا در این راهپیمایی که دهها تن از دانشجویان ، اساتید و کارکنان به اتفاق معاونین و مدیران این دانشگاه حضور داشتند اعمال جنایتکارانه استکبار جهانی در کشورهای جهان محکوم و روز حماسه تسخیر لانه جاسوسی گرامی داشته شد .


همچنین روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با ارائه بیانیه ای انزجار دانشگاهیان را از ستیزه جوییهای استکبار جهانی اعلام کرد. در بخشی از متن این بیانیه آمده است : 13 آبان تجلی بخش حماسه های ملت مسلمان ایران بالاخص قشر فرهیخته جامعه مان بود که به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به بار نشست.


در بخش دیگری از این بیانیه با توجه به ستمهای استکبار جهانی در جهان آمده است: 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت مسلمان ایران و متمم رشادتهای انقلابی مردم از سوی قشر تحصیلکرده جامعه بود و پیروزی در این روز محقق نمی شد مگر با عنایات الهی که همواره پشتیبان و حافظ ایران اسلامی است .


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان و دبستان سما در راهپیمایی 13 آبان حضور یافتند.


جمع پرشور و مضاعفی ازاین واحد اعم از دانشجویان، استادان کارکنان، هیات رئیسه ونیز دانش آموزان دبستان سما این دانشگاه همگام با سایر اقشار مختلف مردم درراهپیمایی سیزدهم آبان که در میادین اصلی شهر اردستان برگزار شد شرکت کرده و حضور نمادین مراکز علمی را با پلاکارد و بنر همراه با شعارهای کوبنده و استکبار ستیز به عرصه نمایش گذاشتند.




دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان سما واحد رشت با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان این روز بزرگ را گرامی داشتند.


معاون سما واحد رشت در حاشیه حضور با شکوه دانش آموزان مدارس سما واحد رشت در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان اظهار کرد: نقش دانش آموزان در طول انقلاب اسلامی در صحنه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی پررنگ است و هر کجای این انقلاب حماسه، فداکاری، ایثار، شجاعت، پیروزی و موفقیت دیده می‌شود، نقش جوانان و نوجوانان کاملاً برجسته است.


رحمت علی صابری حقایق افزود: در این برهه حساس که دشمنان جنک نرم را به زعم خود برای تسلیم جوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند حضور آگاهانه و نقش کار ساز و انکار ناپذیر دانش آموزان در همهٔ صحنه‌ها و مقاومت آگاهانه در راستای حفظ دستاورد‌های علمی انقلاب اسلامی برکسی پوشیده نیست.
گردهمایی دانشگاهیان در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (۱۳ آبان) با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات، با حضوراساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد برگزار شد.


در این مراسم دکتر سید یعقوب زراعت کیش عضو هیات علمی این واحد با بیان اینکه ۱۳ آبان روزی است که منشاء و یادآور استکبار ستیزی است، گفت: ۱۳ آبان یادآور مناسبتهای مختلفی نظیر تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ توسط رژیم پهلوی، کشتار دانش آموزان معترض در دانشگاه تهران، سیزدهم آبان سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ است.


وی افزود: امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را به انقلاب دوم ایران تشبیه کرده‌اند، انقلابی که در آن پایگاه مکر و حیله استکبار جهانی در ایران اسلامی برچیده شد. روزی که جوانان برومند ایران اسلامی با آگاهی از نیرنگ‌های آمریکا و اقدامی شجاعانه به جهانیان نشان دادند که این کشور به هیچگاه جایی برای ظالمین و مستکبرین جهان نداشته و نخواهد داشت.


زراعت کیش به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان پایه و اساس شعار مرگ بر آمریکا را علمی، معقول و منطقی دانسته‌اند بنابراین وظیفه دانشگاهیان است که به واکاوی این شعار بپردازند و با بررسی جنبه‌های مختلف سیاستهای پر از مکر و نیرنگ آمریکا و اقدامات خصمانه آن به آگاهی هرچه بیشتر جوانان کمک کنند.


وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند عده‌ای ساده دل و یا مغرض به دنبال ایجاد جلوه و چهره‌ای دوستانه از آمریکا هستند و شعار مرگ بر آمریکا را نادرست دانسته و در پی تضعیف روحیه استکبار ستیزی در بین مردم ایران اسلامی هستند تا استکبار جهانی فرصتی دوباره برای نفوذ به ایران پیدا کند.


در حاشیه این مراسم پرچم آمریکا به عنوان نماد استکبار جهانی به آتش کشیده شد که با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل دانشگاهیان همراه بود.


سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می‌توان در برابر هر طاغوتی ـ هرچند خودش را قدرتمند نشان دهد ـ ایستاد.


امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود.


به همین مناسبت دانشگاهیان واحد ایوان همدوش با سایر اقشار مردم شهرستان ایوان در مراسم ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان شرکت کردند و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و هیهات منٌاالذله انزجار خود را از جنایات آمریکا علیه ملت ایران ابراز داشتد.


مردم انقلابی و ولایمتدار میناب دوش به دوش هم و در کنار مسئولین با حضور پرشور خود با سردادن شعار «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اعلام بیزاری و انزجار خود را به استکبار جهانی اعلام کردند در این میان دانشجویان، استادان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی مثل همیشه همگام با مردم در این عرصه حضود داشتند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب گفت: 13 ابان در تاریخ جهان فراموش شدنی نیست و ملت ایران این رو ز را با حضور در صحنه یاد آن روز را گرامی می دارند و همبستگی و ولایتمداری خود را به انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام می دارند.


خلیل سزیده افزود: نقش دانشگاهیان در این روز پررنگ بوده چرا که این حادثه برگرفته از نقش دانشجویان و دانش آموزان است.


این مسئول با ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان در این روز مهم گفت: ملت ایران بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور گسترده و پرشور خود در این راه پیمایی یکبار دیگر اقتدار و عظمت ایران اسلامی را با نشان دادن وحدت و همدلی را به رخ جهانیان کشیدند.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت نیز همراه و همگام با تمامی اقشار ملت، همچون سال های گذشته، با حضور گسترده خود در راهپیمایی عظیم 13آبان جلوه‌هایی از وحدت و یکپارچگی امت آزاده و مومن را به نمایش گذاشتند.


در مراسم راهپیمایی این روز که از ساعت 9صبح از چهارراه آموزش و پرورش به سمت چهارراه صاحب الزمان(عج)برگزار شد، شرکت کنندگان با دردست داشتن پلاکارد و با سردادن شعا با تاکید برادامه آرمانهای شهدا و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی بار دیگر بیعت خود را با ولایت اعلام کرده وبر ایستادگی خود در برابر دشمنان داخلی و خارجی تا پای جان تاکید کردند.


اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بافت همواره به انقلاب خود وفادار و در همه عرصه ها این مهم را به اثبات رسانده و بار دیگر با شرکت در راهپیمایی 13 آبان این وحدت و همدلی را با حضور گسترده و پرشور خود به منصه ظهور رساندند.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور همگام با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و امت حزب الله با حضور در مراسم یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حضور یافتند .همچنین بمناسبت روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) ویژه برنامه ای دربین نماز ظ‌هر و عصر در محل مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.


در این مراسم عباسعلی حلاجی مسئول کانون بسیج اساتید و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور سخنانی به مناسبت 13 آبان ماه ایراد داشت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به مناسبت 13 آبان پیامی صادر کرد


در پیام دکتر سیدجواد انگجی آمده است: روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز تجلی وحدت ملی، سالروز 3 رویداد بسیار مهم، تاثیرگذار و تعیین کننده در جریان و بستر تاریخی انقلاب میهن اسلامی مان است.


یوم الله 13 آبان یادآور رویدادهای مهمی چون تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه به علت مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343، تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و برملا شدن سیاستها و نیرنگ های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی و جانفشانی جمعی از دانش آموزان انقلابی است.


تقارن 13 آبان امسال با ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) حاوی درس های ارزشمند آزادی و آزادگی، عزتمندی و ایستادگی، ایثار و از خودگذشتگی برای جویندگان حق و حقیقت است. و نشان از نشأت گرفتن حوادث این روز بزرگ در راستای اهداف قیام سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) داشته و دلالت بر استکبار ستیزی و عدم سازش و ذلت ‌نا‌پذیری ملت ایران و رهروان واقعی عاشورای حسینی در برابر دشمنان اسلام و عترت دارد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز همراه با سایر اقشار مردم تبریز در مراسم راه پیمایی13آبان شرکت کردند


دانشگاهیان این دانشگاه ضمن گرامیداشت یوم الله 13آبان ،سالروز بازداشت وتبعید حضرت امام خمینی(ره)،روز دانش آموز و روز ملّی مبارزه با استکبارجهانی ، همراه و همگام با تمامی اقشار ملت مسلمان وهمیشه درصحنه استان آذربایجان شرقی دراین مراسم شرکت کردند.


اعضای هیأت رئیسه، استادان،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی تبریز باحضور خود در این راه پیمایی، جلوه هایی از وحدت و یکپارچگی امّت آزاده و سرافراز را به نمایش گذاشته، یاد وخاطره آن روزها را گرامی داشته، با آرمانهای والای انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تجدیدمیثاق کرده ومشت محکمی بردهان استکبارجهانخوار و هم پیمانانش زدند.


همزمان با 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»، ریاست، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر همگام با مردم غیور این شهرستان با شرکت در راهپیمایی 13آبان، ضمن تجدید پیمانی دوباره با آرمان های انقلاب اسلامی، فریاد اعتراض خود را از ظلم و استکبار به گوش جهانیان رساندند.


در این راهپیمایی که تشکل‌های بسیج اساتید، بسیج دانشجویان، بسیج کارکنان، جمعیت اسلامی‌ دانشجویان، جامعه فرهیختگان، هیات‌محبان الرضا(ع) و کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر نیز مشارکت داشتند، با تجدید پیمانی دوباره با آرمان های مقدس امام راحل و انقلاب اسلامی، حماسه دیگری رقم خورد.


دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تجمع در میدان 15 خرداد و راهپیمایی به سوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 و روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.


همزمان با سراسر کشور، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همراه با سایراقشار مردم مشهد در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان شرکت کردند و با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا » و «مرگ بر اسرائیل »خشم و انزجار خود را نسبت به دشمنان اسلام نشان دادند.


در مسیر این راهپیمایی پیکر پاک سه شهید مدافع حرم، شهید عصمت الله کریمی، شهید حمید حسینی و شهید محمد رضا خاوری تشییع شد . این شهدا در درگیری با نیروهای تکفیری و داعش در سوریه و در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) به شهادت رسیدند.


دکتر محمد رضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد به مناسبت یوم الله 13 آبان ماه پیامی صادر کرد و گفت: 13 آبان برگی زرین، مقطعی حساس و یاد آور حوادثی سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک سر فصلی از صف آرایی جبهه حق و حقیقت و مبارزه بی امان ملت ایران در برابر جبهه استکبار و سلطه است.


انقلاب اسلامی ایران بی شک تجلی تمام نمای اراده ملتی استوار در راه استکبار ستیزی و آزادی خواهی است و همین نیت های پاک و بی آلایش نفوذ معنوی ایران اسلامی در قلب امت های بیدار شده جهان اسلام را پدید آورده است.13آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز استکبار ستیزی تنها یک رویداد تاریخی نیست بلکه نقطه عطفی است در تاریخ ملت ایران که مسیر آینده را به درستی ترسیم کرد.


استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با حضور در راهپیمایی 13 آبان، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) اعلام کردند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در حاشیه این راهپیمایی، 13 آبان را ، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود : حوادث این روز هیچگاه از حافظه مردم ایران زدوده نخواهد شد و اعمال وحشیانه رژیم منفور پهلوی در کشتار دانش آموزان بی گناه لکه ننگی است که تا ابد بر پیشانی رژیم ستم شاهی خواهد ماند .


دکتر مهدی باقری با توجه به تبعید حضرت امام در جریان حمله به طرح کاپیتالاسیون رژیم شاهنشاهی ،افزود: امام عظیم الشان ، مردم را از عواقب این طرح شوم با خبر ساخت و با قدرت و شهامت ایستاد و دوری از وطن را به جان خرید ولی ضلالت و بردگی را نپذیرفت تا این انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نشود .


وی همچنین این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی خواند و گفت با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام ، خط بطلان بر اندیشه های فریبکارانه استکبار کشیده شد و این ادامه همان راه بزرگ و مقدسی بود که از سال 42 آغاز شده بود و باید تا انقلاب مهدی (ع) ادامه و استمرار داشته باشد. حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در مراسم تحصن و راهپیمایی 13 آبان چشمگیر و قابل تحسین بود.


راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» همزمان با سراسر کشور با حضورپرشور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره همراه با سایر اقشار جامعه برگزار شد.


در این مراسم دانشگاهیان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تجدید میثاق نمودند.


در حاشیه این مراسم عابدزاده رئیس دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی از دانشگاهیان خواست که با شناخت استکبار در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران هوشیار باشند و با تلاش بیشتر در راه علم اندوزی و دانش افزایی پرچم استکبار ستیزی را بر افراشته نگه دارند. در ادامه مراسم قطعنامه قرائت شد که شرکت کنندگان در راهپیمایی با سردادن شعار الله اکبر حمایت خود را از مفاد قطعنامه قرائت شده اعلام کردند و مراسم با برگزاری نماز جماعت به پایان رسید.


راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه با حضور هیأت رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب همراه با مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار این شهرستان با شور و شعف وصف ناپذیری و با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب همگام با سایر اقشار این شهرستان مسیر دو کیلومتری این راهپیمایی را طی نموده و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در حاشیه برگزاری مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه گفت: این مرکز دانشگاهی با تشکر از حضور حداکثری مردم و دانشگاهیان گیلان غرب خصوصاً استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب در راهپیمایی 13 آبان ماه، شرکت در راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه وظیفه شرعی و ملی همه آحاد مختلف مردم است و دانشگا‌هیان به عنوان قشر روشن‌فکر جامعه وظیفه ی خود می دانند که در این گونه صحنه ها حضور پررنگ تری داشته باشند.


دکتر فرهان گل کارمنش خاطرنشان کرد: این حضور حداکثری سبب ایجاد رعب و وحشت در بین استکبار و آمریکا می‌شود و به دشمنان اسلام اثبات کردند که ملت همیشه قهرمان ایران در این راهپیمایی نسبت به راهپیمایی‌های سال گذشته حضور بهتری داشته اند و دارند.


کارکنان و دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد خاش با شرکت در راهپیمایی یوالله 13 آبان با ارمانهای امام راحل تجدید پیمان کردند.


استادان و کاکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در کنار سایر اقشار امسال نیز با شرکت در راهپیمایی 13 آبان مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی، در راس آن امریکای جنایتکار زد و با آرمان های امام راحل تجدید پیمان کرد.


قرائت قطعنامه و آتش زدن پرچم آمریکا از برنامه های این مراسم بود.


به مناسبت یوم الله 13 آبان ماه که با حضور سردار ملک شاهکویی فرمانده تیپ یکم سپاه نینوای استان گلستان، دکتر لادن مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، هیات رئیسه، اساتید،کارکنان و جمع کثیری از دانشجویان واحد در سالن پرفسور حسابی دانشگاه برگزار شد.


سردار ملک شاهکویی با گرامیداشت یوم الله 13 آبان ماه به بیان خاطراتی از روز های دفاع مقدس پرداخت و افزود: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس این بود که فرهنگ ایثار و شهادت و نحوه مبارزه را به جوانان جهان و بخصوص جوانان بلاد جمهوری اسلامی ایران آموخت .


شاهکویی با بیان این مطلب که آمریکا از امینت کشور اسلامی ایران ناراحت بوده و در صدد برهم زدن این امنیت است اضافه کرد: آنها سعی می کنند شعار مرگ بر آمریکا را از زبان مردم ایران و جوانان آن بگیرند که اگر چنین شود نشان از شکست ماست و ما باید تلاش خود را انجام دهیم تا این شعار از ما جدا نشود زیرا به فرمایش امیر المومنین (ع) اگر ملتی در زمان فریاد رهبرش خواب برود مطمن باشید با لگدهای دشمن از خواب بیدار خواهد شد.


امسال نیز همچون سالهای گذشته، دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت عملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در صفوف منظم در مراسم راهپیمایی روز13 ابان شرکت کردند.


در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب و لبیک به بیانات ایشان، دانشگاهیان واحد ایخچی همراه با سایر اقشار، در روزی که بنیانگذار کبیر انقلاب،حضرت امام خمینی (ره) از آن به انقلاب دوم یاد کرده بودند، با مشتهای گره کرده و شعار همیشگی و ماندگار مرگ بر آمریکا انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی نشان دادند.


شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود از شعارهای مهم این روز تاریخی بود.


رئیس، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند همراه با آحاد جامعه اسلامی با شرکت در راهپیمائی باشکوه در روز 13 آبان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یکبار دیگر با اعلام همبستگی با آرمان‌ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی یوم الله 13 آبان را گرامی داشته و دسیسه‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی را محکوم کردند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قم از حضور کارکنان، دانشجویان، استادان و تشکل‌های دانشجویی در راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد.


محمدحسین خاکی گفت:روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند و در همین راستا وبا توجه به برنامه های بسیج کارکنان و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قم، مراسم وراهپیمایی 13 آبان امسال نیز با شرکت پرشور دانشگاهیان واحد قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) همگام با سایر اقشار جامعه برگزار شد.


وی شهر مقدس قم را سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: از آنجایی که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت های ستم گر قرار داشته‌اند. رمز کامیابی نهضت پربار سر سلسله بیداردلان؛ حضرت امام خمینی ـ سلام اللّه علیه ـ و محبوب بودن آن رادمرد بزرگ نیز این بود که از یک سو، دشمن مستکبران بود و از سوی دیگر، یاوری همیشه غم خوار برای محرومان و مستضعفان به شمار می آمد. از این رو، حوزه های علمیه به عنوان ادامه دهنده خط راستین آن آیت بلند کتاب مقاومت در مبارزه ملی با استکبار، نقش مهمی دارند.


تجمع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مهاباد با حضور دانشجویان، دانش آموزان، مسئولان و سایر اقشار شهرستان مهاباد برگزار شد.


دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد با شرکت در تجمع 13 آبان با آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرده و با سر دادن شعارهای ضد استکباری بر تداوم اهداف و ارزش‌های والای انقلاب تا برچیده شدن بساط ظلم در جهان تأکید کردند.


در این تجمع که برای محکوم کردن ظلم و استکبار و دفاع از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی در میدان جمهوری اسلامی شهرستان مهاباد برگزار شد، امام جمعه، فرماندار، مسئولان ادارات، کارمندان دولت، کسبه و بازاریان، روحانیون، فرهنگیان دانشجویان، دانش‌آموزان، خانواده‌های معظم شهدا و دیگر اقشارمردم حضوری پرشور داشتند.


در پایان مراسم، شرکت‌کنندگان با قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 13 آبان با لبیک به آرمان های والای امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در تداوم رسالت خویش و تأکید بر اصول انقلاب اسلامی، خواستار احقاق حقوق حقه ملت ایران در عرصه بین المللی شدند.


دانش آموزان و دانشگاهیان، مردم ولایت مدار و مسئولان شهرستان لارستان ، هم صدا با مردم سراسر کشور مواضع خود را با فریاد توفنده به جهانیان اعلام کردند.


در این تجمع گسترده دکتر مهدی زاده سرپرست به همراه هیات ریسه، استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان همگام و هم صدا با مسئولین ادارات، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، فرهنگیان و خیل عظیم دانش آموزان مدارس و سایر اقشار مردم ولایی شهرستان با سردادن شعار های مرگ برآمریکا و مرگ بر اسراییل ومرگ برصهیونیسم خشم و انزجار خود را از آمریکای جنایت کار و صهیونیسم غاصب نشان دادند.


حجت‌الاسلام عباسی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه هوشیاری و بیداری جوانان ما در آن زمان تمامی نقشه‌های شوم استکبار جهانی را برعلیه کشورمان را نقشه بر آب کرد، گفت: به برکت همان جوانان دیروز و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) کشور از آسیب‌های جدی حفظ شد و امروز فرزندان همان جوانان به برکت این نظام مقدس، سربازان و حافظان این مملکت اسلامی هستند که باتدبیر و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، ایران اسلامی را از گزند دشمنان مصون نگاه خواهند داشت.


در خاتمه قطعنامه ای با 8 بند قرائت شد که با سردادان شعارهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسراییل مورد تایید قرارگرفت.


شعار مرگ بر آمریکا با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان واحد اردبیل در سالروز 13 آبان طنین انداز شد.


همزمان با سالروز 13 آبان جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با پیوستن به اجتماع عظیم راهپیمایی کنندگان، بار دیگر نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.


این راهپیمایی که صبح امروز شروع شد در جلوی مصلی اردبیل با قرائت بیانیه ای پایان یافت.


همچنین کانون حقوقدانان جوان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز بیانیه ای را به مناسبت سالروز 13 آبان صادر کرد. در این بیانیه آمده است: دانشجویان پرورش یافته دیروز 13 آبان، همان هایی هستند که امروز افتخار آفرینان عرصه های نوآوری، نانوتکنولوژی و فناوری هسته ای می باشند که چون دژی محکم در راه حفظ ایران اسلامی، خون شهدا و آرمان های امام راحل (ره) سر از پا نمی شناسند.


در همین راستا، اعضای حقوقدانان جوان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با دلی شاد و سرشار از ایمان در بیعتی ولایی و با حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان مشتی محکم بر دهان یاوه گویان زده و حماسه ای به یاد ماندنی خواهند آفرید.


راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور، در اندیمشک و با حضور، دانشگاهیان به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک ، دانش‌آموزان مسئولان کشوری و لشکری و مردم شهیدپرور این شهرستان برگزار شد.


در این روز مردم اندیمشک در هر مقامی و از هر قشری با پرچم مقاومت و ایستادگی در میدان مبارزه با استکبار حاضر شده‌اند تا پیام استکبارستیزی را به گوش جهانیان برسانند.


امام جمعه شهرستان اندیمشک در جمع راهپیمایان گفت: سالروز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز شعار مرگ بر آمریکا است و این شعار، یک شعار احساسی نیست بلکه نتیجه عملکرد ظالمانه دولتمردان آمریکا است.


حجت الاسلام نعمت‌اله خدامی افزود: دشمن بدنبال استحاله نظام و انقلاب است و اگر در برابر نفوذ دشمن سکوت کرده یا بصیرت لازم را نداشته باشیم دشمن به این امر خواهد رسید.


در این مراسم دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم اندیمشک با فریاد مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا خامنه‌ای و الله اکبر در یوم الله ۱۳ آبان با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و با آتش زدن پرچم امریکا و اسرائیل خشم و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به پیروی از منویات مقام معظم رهبری همدل و همزبان با دیگر اقشار ولایت مدار شهرستان تنکابن فریادهای خشم خود را بر سر استکبار جهانی و آل سعود صهیونیستی زدند.


شعارهای راهپیمایی امسال با محکوم کردن آمریکا و اسرائیل و دیگر مستکبران، به بی لیاقتی آل سعود و جنایات آنها توجه شده بود.


سخنران این مراسم حجت الاسلام دکتر هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه و نماینده وی در سفر استانی به مازندران و هیأت همراه، با حضور در جلسه شورای اداری بعد از اتمام مراسم راهپیمایی، در مسجد ولیعصر(عج) با مردم همیشه در صحنه شهرستان تنکابن دیدار کردند.


به مناسبت سیزده آبان به همت بسیج دانشجویی و دفتر فرهنگ اسلامی نشست سیاسی بصیرتی با محوریت میثاق با امام و ارزش های اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برگزار شد. در این نشست جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و کارکنان حضور داشتند.


رئیس واحد جویبار با تشکر از حضور دانشگاهیان واحد جویبار در راهپیمایی سیزده آبان در شهرستان جویبار اظهار کرد: این حضور نشانه آن است که روحیه استکبارستیزی و انقلابی در مردم و مسئولین گرامی وجود دارد و این روحیه بایستی به نسل جدید انتقال یابد.


دکتر غلامرضا جانباز قبادی افزود: 13 آبان نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران است و ملت ایران ثابت کردند توانسته‌اند همیشه با روحیه استکبارستیزی در دنیا بدرخشد. دشمن را هیچ وقت نباید دست کم گرفت و باید با حساسیت ویژه راه‌های نفوذ دشمن را بست. دشمن همیشه به دنبال تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اکنون به صورت جنگ نرم و با حضور ماهواره‌های و تبلیغات سوء فرهنگ را نشانه گرفته است.


رئیس واحد جویبار به نسل جوان و دانشجویان توصیه کرد که با درس خواندن و افزایش معلومات و آگاهی و فناوری های جدید به مقابله با دشمن بروند تا در این میدان پیروز باشند. در ادامه سخنران ویژه سادات کرمی مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان مازندران مباحثی مفصل را درباره محور جلسه عنوان کردند و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفتند.


مراسم 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر برگزار شد.


جامعه دانشگاهیان واحد عجب شیر همگام و همراه با دیگر آحاد مردم غیور و شهید پرور شهرستان عجب شیر در راهپیمایی یوم الله 13 آبان حضور یافتند.


جامعه استادان، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی با شرکت حماسی خود در این اجتماع باشکوه ضمن لبیک به مقام معظم رهبری، خشم و انزجارخویش را علیه سیطره جویان و غارتگران بین المللی به نمایش درآوردند و یاد و خاطره شهدای دانش آموز 13 آبان را گرامی داشتند. دانشگاهیان شرکت کننده در راهپیمایی، در پایان به دیگر گروه‌های شرکت کننده در راهپیمایی پیوستند و بیانیه نهایی راهپیمایی را قرائت کردند.


دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان به مناسبت یوم الله 13 آبان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:


در بخشی از این بیانیه آمده است: امروز شعار مرگ بر امریکا تابلوی وحدت و اراده ملی ایرانیان در عرصه‌ استکبارستیزی و نشانه‌ بارز انزجار جبهه مقاومت ضد آمریکایی در میهن اسلامی و بلکه در جهان اسلام است و فراگیر شدن شعار «مرگ بر آمریکا» در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی که از مظاهر اصلی «قدرت ملی» و «عمق استراتژیک جمهوری اسلامی» بشمار می‌رود، محصول عملکرد انقلابی و غیرمحافظه کارانه‌ی ملت ایران در مبارزه با نظام سلطه و استکبار و نماد آن یعنی آمریکای شرور و جنگ افروز بوده و همواره سیاست‌های ظالمانه دولت مستکبر، غیرقابل اعتماد و عهد شکن ایالات متحده در قبال جامعه‌ی بشری از جمله ایران اسلامی را به گونه‌ای الهام بخش و عبرت آموز یادآوری می‌کند.


در پایان با پاسداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره)، حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های شهیدان انقلاب اسلامی و آحاد ملت ایران در عرصه‌های نبرد با آمریکا و اردوگاه استکبار جهانی و تأکید بر فصل الخطاب بودن منویات و مواضع مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در عرصه‌های گوناگون برای همگان و ضرورت تلاش قوای سه گانه و تمامی جریانات سیاسی معتقد به انقلاب و نظام در تحقق همه جانبه آن ،دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از جامعه علمی و دانشگاهی برای حضور پرشور، گسترده و انقلابی در مراسم راهپیمایی یوم الله 13آبان دعوت و از عموم مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی می خواهد تا با بصیرت و تعمیق بینش سیاسی و دینی خود، توطئه‌های شوم دشمنان در ضربه زدن به ارکان نظام اسلامی و کیان ولایت فقیه و وحدت امت واحده را خنثی کند.همچنی از دولت محترم در این شرایط حساس خواهانیم که در اجرای برجام، دستورات 9گانه مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و اجرای یکایک بندهای آن را دولت های زورگوی 1+5 به طور قاطع پیگیری کرده و در حمایت از کشورهای مظلوم فلسطین،یمن،بحرین و لبنان در صحنه دیپلماسی بین المللی جدیت لازم را به عمل آورد.


به گزارش خبرنگار آنا، هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار با حضور در راهپیمایی 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی این روز را گرامی داشتند.


در این راهپیمایی که پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد دکتر طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، معاونین، مدیران، جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز حضور داشتند.


راهپیمایی 13 آبان در گرمسار از مسیرهای سه گانه، میدان معلم، میدان شهداء وخیابان لجران تا میدان امام(ره) توسط راهپیمائیان با حمل پلاکارد و سردادن شعارهای ضداستکباری، برگزار و راهپیمائیان انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.


این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه گرمسار، قرائت بیانیه روز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی توسط دانشجوی بسیجی و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل در میدان امام خمینی (ره) گرمسار پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته