دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1398 - 17:02

چگونه فناوری از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؟

ویروس کرونا در بخش‌های زیادی از جهان شیوع پیدا کرده است و در این بین فناوری می‌تواند کمک بزرگی برای کاهش آمار مبتلایان و کنترل بیماران باشد.
کد خبر : 474899
اوبر 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، موضوعی که هم‌اکنون موجب نگرانی تعداد زیادی از مردم کشورهای مختلف جهان شده شیوع و گسترش ویروس کرونا است.


اگرچه رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مهم‌ترین نکته برای مبارزه با این ویروس و جلوگیری از شیوع آن است ولی فناوری نیز در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس قرار دارد و می‌تواند کمک‌های قابل توجهی به کمتر شدن میزان مبتلایان ارائه دهد.


مسئولان سازمان‌های بهداشتی در سراسر دنیا به برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بزرگ که موجب جمع شدن تعداد زیادی از مردم در محلی خاص می‌شود توصیه کرده‌اند برگزاری نمایشگاه را به طور کلی لغو و یا در صورت ممکن به زمان دیگری موکول کنند. هم‌چنین از شرکت کنندگان در زمان‌های مختلف درخواست شده است از دست دادن با دیگران خودداری کنند و سلامت خود و سایر افراد را به خطر نیایندازند.


با اینکه هم‌اکنون هزاران نفر در کشورهای گوناگون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ولی هنوز برای انجام موارد پیشگیری از ابتلا افراد بیشتر به این بیماری دیر نیست و باید با ابزارهای گوناگون برای حفظ سلامت مردم تلاش کرد.


از آنجایی که این ویروس در مدت زمانی بسیار کوتاه بین انسان‌ها منتقل می‌شود و افراد سالم را آلوده می‌سازد استفاده از فناوری‌های مختلف می‌تواند جان و شهروندان زیادی را حفظ کند.



درواقع هر فرد با استفاده از فناوری مثل اینترنت دیگر نیاز نیست از خانه خارج‌شده و درنتیجه کمتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال دیگر نیازی نیست برای خرید مایحتاج روزانه خود از منزل خارج‌شده و به فروشگاه بروید بلکه با ثبت درخواست خود در فروشگاه‌های مجازی لوازم موردنظر را درب منزل تحویل می‌گیرید.


تغییر در شیوه خرید کردن تنها تغییری نیست که در شرایط شیوع کرونا برای مردم مفید است. فناوری‌های بهداشتی مثل ظرف‌های خودکار مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی به‌طور قابل‌توجهی از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند.


شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع دستشویی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از ابتلا به کرونا است. شستشوی دست‌ها سبب می‌شود آلودگی‌ها و میکروب‌های روی این اعضای پرکاربرد بدن به‌سرعت نابود شوند.


در مواردی که آب و صابون در اختیار نبود و حتی بعد از شستن دست با آب و صابون، استفاده از مایع ضدعفونی‌کننده مانند الکل بسیار توصیه‌شده است تا تمامی ویروس‌های باقی‌مانده روی کف دست‌ها آر بین بروند.


قدرت بالای پاک‌کنندگی الکل موجب شده مسئولان شهری از آن در معابر عمومی جهت ضدعفونی سطوح مختلف استفاده کنند و حتی باکار گذاشتن ظرف‌های کوچک در اماکن عمومی مردم را به پاک‌سازی دست‌های خود تشویق کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته