دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران:

نظارت مستقیم به میادین میوه و تره بار داریم

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: نظارت بر میادین به‌طور مستمر انجام می‌شود ولی اگر مردم عزیزمان موردی را هم از طریق سامانه‌های ارتباط مردمی شهرداری اعلام کنند حتماً پیگیری خواهد شد.
کد خبر : 474764

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا کرمی محمدی ظهر امروز در نشست خبری اینترنتی خود با اصحاب رسانه درخصوص اقدامات شهرداری تهران در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: بعد از درخواست وزارت بهداشت از شهرداری برای ورود به موضوع مقابله با کرونا اولین جلسه در روز یکم اسفند با حضور شهردار و معاونین و مدیران مربوطه برگزار شد.


وی افزود: در این جلسه مسئولان وزارت بهداشت در حوزه کرونا گزارش مبسوطی درباره آخرین وضعیت کرونا و گسترش آن نکاتی گفته و نیازهای خودشان را ارائه کردند. در این جلسه مقرر شد اداره کل سلامت شهرداری، شرکت مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و زیباسازی با محوریت سازمان مدیریت بحران شهرداری اقدامات خود را برای آموزش شهروندان و همچنین عملیات ضدعفونی  و گندزدایی شهری هماهنگ و برنامه‌ریزی کنند.


ویمدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران تصریح کرد:  براساس تصیمات اتخاذ شده مقرر شد رابط اصلی شهرداری و وزارت بهداشت در این حوزه اداره کل سلامت شهرداری تهران باشد که البته این رابطه از چندی قبل ایجاد شده بود.


کرمی محمدی با بیان این‌که دو جلسه  در روز شنبه سوم اسفند ماه به‌منظور هماهنگی های نهایی در آن انجام گرفت وگفت:  این جلسات  با حضور معاونان و مدیران عملیاتی دیگر نهادهای خدماتی مثل اورژانس ، آموزش و پرورش و دادگستری برگزار شد.


مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: در این جلسه درخصوص اقداماتی که باید انجام می‌گرفت صحبت شده و مقرر شد تا شهرداری یک سری اقدامات عملیاتی انجام دهد.


وی افزود: اقداماتی که تصمیم گرفته شد برای اجرا به این شرح بود که مقرر شد اداره کل سلامت جلسات مستمری برای شرکت های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی برگزار کند.


کرمی محمدی گفت: همچنین برای سازمان بهشت زهرا، سازمان پسماند، شرکت شهروند، شرکت ساماندهی مشاغال، سازمان آتش نشانی، سازمان میوه و تره بار نیز مقرر شد تا جلسات مشخصی برگزار شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: غیر از این مصوبات این اداره کل سلامت مسوولیت تولید محتوای آموزش های عمومی را در قالب های مختلف را به عهده گرفت تا به همه بخش‌های شهرداری ارائه کرده تا تبلیغات و آموزش شروع شود.


وی با اشاره به این مطلب که از وزارت بهداشت خواستیم تا دستور العمل سطح بندی شیوع ویروس کرونا را آماده کنند و همچنین درخصوص احتمال شیوع از طریق حیوانات و ضرورت جمع آوری بازار فروش احشام و طیور پرسیده شد.


کرمی محمدی گفت: همچنین از وزارت بهداشت درخصوص ضرورت تشدید نظارت بر امحای زباله های بیمارستانی از طریق نظارت بر مجتمع آرادکوه درخواستهایی شد.


مدیرعامل سازمان مدیریت بحران افزود: مقرر شد تا فرمانداری تهران درخصوص تدابیری محدود سازی تردد در بازار تهران و بازارهای بهاره تصمیم گیری کند و همچنین درخصوص معضلات نگهداری معتادان و بی خانمان ها هم تصمیم گیری شود. 


وی ادامه داد: بعد از این جلسه جلسه دیگری در روز ششم اسفند ماه برگزار شد که تصمیماتی نیز در ان گرفته شد و مقرر شد تا زیرمجموعه های شهرداری حداکثر ظرفیت خود را برای تبلیغات و آموزش و اطلاع رسانی به کار گیرند.


کرمی محمدی گفت: مقرر شد تا هیچ کدام از سازمان ها رفتارهای سلیقه ای انجام نداده و جلسات نیز به صورت مجازی برگزار شود و از کمترین ارتباط بهره مند شویم.


وی درباره ضرورت سم پاشی خیابان ها آن هم با توجه به شیوع زیاد کرونا گفت: متخصصین مربوطه اثر این کار را بسیار اندک می دانند ضمن اینکه حجم مواد ضد عفونی لازم برای آن بسیار زیاد خواهد بود و با کمبود فعلی این مواد این اقدام امکان پذیر هم نیست.


مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تاکید بر ضدعفونی اتوبوس ها و مترو دارد در حالی که تعداد کمتری از اتوبوس ها ضدعفونی شده اند و آیا نظراتی بر این اقدامات صورت میگیرد یا خیر گفت: درخصوص نظارت بر عملیات ضد عفونی باید بگویم که حدود 6 هزار اتوبوس عمومی و خصوصی داریم که حجم زیادی از کار را می طلبد.


کرمی محمدی گفت: در روز مقرر شده است که دو بار ضدعفونی صورت گیرد و بنا براین حجم زیادی از مواد ضدعفونی نیاز است که دو سه روز اول مواد ضد عفونی در دسترس بود اما چند روزی با کمبود مواد ضد عفونی مواجه شدیم.


مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: بهترین توصیه این است که فعلا از مترو و اتوبوس استفاده نشود و اگر اجباری هم برای استفاده از این اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل عمومی است از تماس با سطوح و تردد در مکان های شلوغ خودداری شود.


وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه امروز مسئله اتوبوس های خصوصی را داریم که غیر مستقیم به حمل و نقل شهرداری وصل هستند و به آنها چه کسی رسیدگی خواهد کرد گفت: دستور العمل اتوبوس های خصوصی هم به همان شکل روزی دوبار است اما شاید به دلیل ارجحیت بخش عمومی ابتدا کار از ان نقطه شروع شده باشد.


کرمی محمدی گفت: درخصوص نظارت هم نظارت به عهده سازمان بازرسی شهراری تهران است که به طور قطع این موضوع بار دیگر تذکر داده خواهد شد.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نظارت کافی بر میادین میوه و تره و بار برای تامین مایحتاج شهروندان از یکسو و رعایت نکات بهداشتی از سوی دیگر صورت می‌گیرد؟ گفت: دستورالعمل ضد عفونی و استفاده از دستکش به سازمان میادین و میوه و تره بار داده شده است و مورد عمل هم قرار گرفته است.


مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: نظارت بر میادین بطور مستمر انجام می شود ولی اگر مردم عزیزمان موردی را هم از طریق سامانه های ارتباط مردمی شهرداری اعلام کنند حتما پیگیری خواهد شد.


کرمی محمدی گفت: اصولا طراحی این پایگاه‌ها در زمان ساخت برای این منظور نبوده است و امکانات و تجهیزاتی برای نگهداری دراز مدت لوازم بهداشتی ندارند و لذا استاندارد مورد لزوم برای این کار وجود ندارد ولی آمادگی لازم برای بهره گیری از این پایگاهها برای هرگونه کاربری مورد تأیید وزارت بهداشت در شهرداری وجود دارد.


ادامه دارد...


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته