دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1394 - 16:32
نشست نقد و بررسی سینمای هالیوود واحد علوم و تحقیقات

منتقد سینمای آمریکا: ایران برای مسلمانان آمریکا بسیار ارزشمند است

منتقد فیلم‌های هالیوودی و سینمای آمریکا در واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه این چهارمین سفر وی به ایران است گفت: ایران برای مسلمانان آمریکا بسیار ارزشمند است.
کد خبر : 47471

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، لارنس پری اسکات در نشست نقد و بررسی سینمای هالیوود که از سوی بسیج دانشجویی در دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، با بیان اینکه در سن 18 سالگی به دین اسلام روی آورده و نام خود را به اکبر محمد تغییر داده است، گفت: از آنجا که نیاکان ما به عنوان برده به آمریکا آورده شده بودند اسامی ما براساس نام اربابانی بود که پدران ما برای آن کار می‌کردند، اسم قبلی من هم نیز بر همین اساس انتخاب شده بود که با مشرف شدن به دین اسلام نام اکبر محمد را برای خود برگزیدم.


او با توجه به نظام برده‌داری که از دیرباز در ایالات متحده وجود داشته است، گفت: تبعیض نژادی و سوء استفاده از سیاه‌پوستان از جمله سیاست‌هایی بوده که همچنان در آمریکا وجود دارد و این درحالی است که آنها در فیلم‌های خود در هالیوود به دنبال القای تفکری هستند که در آن آمریکا را مهد آزادی و سیاست‌های این کشور را منجی دنیا و حامی مردم کشورها نشان دهند.


اکبر محمد افزود: نادر طالب‌زاده، مستندساز ایرانی، با راه‌اندازی مجموعه افق نو و دعوت گروهی از سیاه‌پوستان به ایران، توانست مظلومیت سیاه‌پوستان آمریکا، نژادپرستی و نقض حقوق بشر را در ایالات متحده آمریکا نشان دهد.


اکبر محمد: نادر طالب‌زاده مستندساز ایرانی با راه‌اندازی مجموعه افق نو و دعوت گروهی از سیاه‌پوستان به ایران، توانست مظلومیت سیاه ‌وستان آمریکا، نژادپرستی و نقض حقوق بشر را در ایالات متحده آمریکا نشان دهد

وی با بیان اینکه در دوسال اخیر شاهد کشتار تعداد زیادی از سیاه‌پوستان در آمریکا هستیم، گفت: خبرگزاری‌ها این وقایع را به جهان مخابره کرده‌اند ولی به نحوی این انعکاس خبری را صورت دادند که جوانان سیاه‌پوست را بزهکار و خلافکار نشان دادند.


اکبر محمد افزود: من به عنوان نماینده آمریکا اینجا هستم و می‌دانم وقتی شما می‌گویید مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل منظورتان من و مردم آمریکا نیست، بلکه در واقع در مورد حکومت آمریکا صحبت می‌کنید، حکومتی که نه تنها سیاستش ضایع کردن حقوق مردم خود است، بلکه حقوق دیگر کشورها را نیز ضایع می کند.


وی با طرح این سوال که آیا رهبر «امت اسلام» در آمریکا لوئیز فاراخان(Louis Farrakhan) را می‌شناسید؟ گفت: اینکه لوئیز فاراخان را نمی‌شناسید به دلیل آن است که آمریکا نمی‌خواهد وضع مسلمانان و سیاه‌پوستان را در آمریکا نشان دهند و تنها دیدگاه خود را از وضع آنها به دنیا مخابره می‌کنند.


اکبر محمد افزود: در فضای آکادمیک نکته‌ای که باید به آن توجه شود جلوگیری از سلطه امپریالیسم فرهنگی است. آمریکا با القای این امر که فرهنگ، دین و سبک زندگی شما قدیمی شده است، مفاهیم مدنظر خود را با حالتی مدرن‌شده به شما القا می کند.



وی با ذکر اینکه آمریکا با استفاده از فلیم‌های هالیوود به دنبال سلطه امپریالیسم فرهنگی بر جهان است، ادامه داد: یک از سیاست‌های هالیوود که توسط صهیونست‌ها کنترل می‌شود، تولید فیلم‌هایی است که در آن وجهه کشورهای دیگر، بخصوص کشورهای مخالف سیاستهای آمریکا و صهیونیسم را منفی نشان می دهند و در نهایت با القاء آنچه که خود در نظر دارند به بیننده به دنبال جایگزینی فرهنگ خود در آن کشورها هستند.


وی افزود: هالیوود تحت امپریالیسم فرهنگی مانند یک موریانه به داخل ذهن افراد نفود و فرهنگ مدنظر خودرا جایگزین فرهنگ مردم آن کشورها می‌کند، که از جمله این تهاجمات می‌توان به القای پوشش نامناسب در فیلم‌های خود به زنان مسلمان اشاره کرد.


اکبر محمد با توجه به وجود حدود 5 هزار کالج در ایالات متحده آمریکا که از تمامی کشورهای دنیا دانشجو می‌پذیرند، تصریح کرد: معتقدم آنهایی که برای ادامه تحصیل به آمریکا می‌روند اگر اعتقادات دینی و فرهنگی محکمی داشته باشد به هیچ عنوان قربانی سیاست جذب‌شدگی فرهنگی آمریکا نخواهند شد.


وی با بیان اینکه توصیه من به شما دانشجویان این است که هیچ‌گاه اسلام را فراموش نکنید، افزود: همان‌طور که در احادیث از پیامبر گرامی(ص) اسلام نقل شده است علم را باید جست حتی اگر در چین باشد و هرکه در راه علم‌جویی حرکت کند در واقع در راه خدا حرکت کرده است.


آمریکایی ها پشت قهرمانان فیلم‌ها پنهان می‌شوند


یک استاد دانشگاه ایرلندی هم در نشست هالیوود در واحد علوم و تحقیقات گفت: آمریکایی ها خود را در پشت قهرمانان فیلم های هالیوود پنهان می کنند.


انگلستان سالانه 40 هزار دلار به دانشجویان عربستان پرداخت می‌کند این در حالی است که هر دانشجوی ایرانی برای تحصیل در انگلستان سالانه 50 هزار دلار هزینه و خدمات ناچیزی دریافت می کند

دکتر هینز به جنایت‌های آمریکا و اسراییل در ویتنام، سوریه، لبنان، ایران و فلسطین اشاره کرد و افزود: مقاومت مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به جامعه جهانی نشان می‌دهد که قهرمان واقعی کیست.


وی با توجه به صنعت پیشرفته سینمای ایران ادامه داد: ایرانیان پا به پای هالیوود در سینما فعال هستند اما تفاوت آنها در ستاره‌سازی است که آمریکایی ها زیبایی را ملاک می دانند و ایرانیان ستاره هایی از جنس هوش و اندیشه را می‌پرورانند.


وی با گرامیداشت یاد شهدای هسته ای ایران از جمله شهید مصطفی احمدی روشن، او را از قهرمانان عرصه بین المللی دانست و اظهار کرد: سربازان ایران در دوران دفاع مقدس، مردم بی‌دفاع یمن، سوریه و عراق دلاوران جهان واقعی هستند که در فیلم‌های هالیوودی جایی ندارند.


هینز تصریح کرد: انگلستان سالانه 40 هزار دلار به دانشجویان عربستان پرداخت می‌کند این در حالی است که هر دانشجوی ایرانی برای تحصیل در انگلستان سالانه 50 هزار دلار هزینه و خدمات ناچیزی دریافت می‌کند.


وی تصاویر نشان داده‌شده در فیلم‌های هالیوودی را رویاپردازی خواند و گفت : ایرانیان باید به دنبال به حقیقت رساندن رویاهای خود باشند تا کشوری موفق، شاد و ثروتمند را بسازند.


این استاد ایرلندی به افتخارافرینی‌های ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی اشاره و ادامه داد : اسراییلی‌ها قهرمانان مسابقات در سینمای هالیوود را تشکیل می‌دهند که در جهان واقعی هیچ موفقیتی در کارنامه ورزشی خود ندارند در حالی که ایرانیان با افتخارات موفق خود جایی در این سینما ندارند.


پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این مراسم گفت: پس از شهادت فرزندم اقدام شما دانشجویان که در قالب شعار توام با آگاهی برای تغییر رشته خودتان به رشته فیزیک هسته‌ای بود، این احساس را در من ایجاد کرد که اگر مصطفی شهید شده است، مصطفی‌های دیگری وجود دارند که پیرو راه او و دیگر شهدا هستند.


پدر شهید حسین فهمیده هم با توجه به وجود 36 هزار شهید دانش آموز گفت: آنچه ما امروز داریم ثمره رشادت این عزیزان است. درخواست من از شما دانشجویان و جوانان این است که تنها در راه اسلام، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی قدم بردارید و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری به شکوفایی هرچه بیشتر ایران اسلامی کمک کنید.


مادر شهید حسین فهمیده نیز گفت: توصیه من به شما جوانان این است که همواره نماز خود را برپا دارید، رفتار اسلامی را در تمامی کارهای خود مدنظر قرار دهید و همیشه حجاب خود را رعایت کنید. مطمئن باشید هرکاری که در راه خدا صورت دهید پروردگار مهربان چند برابر آن را به شما خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته