دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1398 - 11:17

تلاش دانشمندان برای ساخت واکسن کرونا

پزشکان موفق شدند با تلاش در زمینه ساخت واکسن درمان کرونا به نتایج مطلوبی دست یابند.
کد خبر : 474407
واکسن 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان سبب شده است دانشمندان و متخصصان بیماری‌های عفونی با سرعت و تلاش زیاد به دنبال دستیابی داروی و واکسن برای پیشگیری و درمان این بیماری باشند.


اگرچه کرونا ویروس در مقایسه با سایر ویروس‌ها مانند انواع آنفولانزا خطر کشندگی بسیار کمتری دارد ولی بالا بودن سرعت انتقال آن موجی از ترس را بین مردم ایجاد شده است.


قطعاً این بیماری با تلاش جمعی و رعایت اصول اولیه بهداشتی قابل‌کنترل است. در روزهای اخیر دانشمندان چینی و آمریکایی توانسته‌اند درزمینهٔ تولید دارو و واکسن برای کرونا ویروس به موفقیت‌هایی دست یابند.


طبق آخرین خبرهای اعلام‌شده یکی از اساتید دانشگاه تیانجین در کشور چین واکسنی را برای مقابله با کرونا ویروس آماده کرده است. این محقق دانشگاهی نمونه‌هایی از این واکسن را روی خود نیز امتحان کرده تا نشان دهد عوارض جانبی برای به خطر انداختن جان افراد ندارد.



هرچند ترکیب‌های تشکیل‌دهنده این واکسن به‌طور دقیق اعلام نشده است ولی متخصصان چینی معتقدند می‌توان از این دارو برای مبارزه با کرونا ویروس استفاده کرد و به‌زودی آن را در سطح انبوه تولید می‌کنند. البته نباید امیدوار بود که چنین دارویی در صورت کسب تأییدیه‌های لازم از سازمان‌های بهداشتی به‌صورت در اختیار مردم قرار گیرد و بدون شک باید چند ماه برای توزیع انبوه آن در مراکز درمانی صبر کرد.


به‌جز چین در آمریکا نیز تلاش‌هایی برای ساخت واکسن کرونا صورت گرفته و قرار است به‌زودی آن را مورد آزمایش قرار دهند. سازمان بهداشت جهانی از همه کشورهای درگیر و غیر درگیر با کرونا ویروس خواسته است تمامی توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و به هر نحوی برای پیشگیری و مقابله با کرونا آماده شوند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
۰
آیا می‌توانید دارو را درست کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
۰
ازخداوندمیخام که به دانشمندان قوت بده که هرچه زودترواکسن این ویروس کشنده راازبین ببرند امین یارب العا لمین خداخودش مردم رانجات بده انشالا
امیرایرانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
۰
تمام مراکز تجمع انسانها میبایست موقتآ تعطیل بشه‌تنها‌مراکز‌علمی‌کافی‌نیست‌سینماها.تاترها.مراکزمذهبی.قهوه‌خانه‌ها‌رستورانها‌زیارتگاه
ها فقط مدارس ودانشگاه‌کافی‌نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
۰
انشالا خدای مهربان که تمام موجودات زنده راخودش افریده به دانشمندان قوت وقدرت بده که بتونن واکسن این ویروس بسیارخطرناک وکشنده راازبین ببرند انشالا
هلدینگ شایسته