دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1398 - 12:02

تحریک مغناطیسی فعالیت مغز را افزایش می‌دهد

بررسی‌ها حاکی از آن است که تحریک مغناطیسی فعالیت مغز را افزایش می‌دهد و به بهبود سکته مغزی کمک می‌کند.
کد خبر : 473536
download.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، نتایج گزارش‌ انجمن بین‌المللی سکته مغزی در لس‌آنجلس حاکی از آن است که تحریک مغناطیسی مغز به روش غیرتهاجمی می‌تواند فعالیت مغز فرد را افزایش دهد و باعث بهبودی بیمار پس از وقوع سکته مغزی شود. دانشمندان امیدوارند این دستگاه روند بهبود سکته مغزی را افزایش دهد و منجر به بهبود عملکردهای حرکتی در افراد شود.


گروه تحقیقاتی از دستگاه تحریک مغناطیسی روی 30 مورد از نجات‌یافتگان سکته مغزی استفاده کردند که حداقل سه ماه از وقوع سکته مغزی آنها می‌گذشت و دچار ضعف حرکتی در قسمتی از بدنشان بودند. داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه با دستگاه تحریک مغناطیسی و گروه دیگر تحت درمان روش ساختگی قرار گرفتند. بیماران 20 جلسه و هر جلسه به مدت 40 دقیقه با دستگاه تحریک مغناطیسی تحت درمان قرار گرفتند.


نتایج مقایسه‌های MRI قبل و بعد بیمارانی که با روش دستگاه تحریک مغناطیسی تحت درمان قرار گرفته بودند، خبر از بهبود 9 برابری فعالیت مغزی در نواحی آسیب‌دیده می‌دهد.


یکی از مزایای دستگاه تحریک مغناطیسی قابل حمل بودن آن است، بدین ترتیب بیماران می‌توانند آن را با خود به خانه ببرند و مجبور نیستند برای درمان به مراکز پزشکی یا کلینیک‌های درمانی مراجعه کنند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته