دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1394 - 09:54
در نشست کمیته علمی همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران

دکتر طه هاشمی: افتخارات پزشکی کشور باید معرفی شوند/ تاریخ پزشکی ایران درخشان است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه پزشکی ایران دارای تاریخ درخشانی است، گفت: در همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران، افتخارات پزشکی کشور بازنگری و معرفی می‌شوند.
کد خبر : 47085

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، حجت‌الاسلام سید طه هاشمی در چهارمین نشست کمیته علمی همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه نگاه ما به این همایش نگاهی تاریخی است، افزود: تاریخ پزشکی ایران تاریخ درخشانی است؛ به طوری که عده‌ای معتقدند دستاوردهای طب یونان برگرفته شده از طب ایرانی است.


وی تاکید کرد: بنابراین این افتخارات و نکات درخشان باید در مرحله اول به دانشجویان و در مراحل بعدی به تمام دنیا معرفی و شناسانده شود.


رئیس کمیته علمی همایش ملی تاریخ پزشکی در تمدن اسلام و ایران با توجه به بیانات رهبری که می‌فرمایند جوانان ما چهره‌های ورزشی و هنری دنیا را بهتر از مفاخر کشورمان می‌شناسند، تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه در سطح کشور به معرفی مفاخر علمی، فرهنگی و ... در چهار سطح بین المللی، ملی، استانی و حتی محلی پرداخته است.


هاشمی افزود: در همین رابطه تاکنون 2500 تن از مفاخر کشور در دوره‌های متعدد توسط دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده و این روند همچنان ادامه دارد.


دکتر حبیب‌الله اسماعیلی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد هم گزارشی از جلسات برگزار شده در رابطه با این همایش ارائه داد.


در این نشست درباره تعیین محورهای همایش و سایر موضوعات مرتبط بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت و هر یک از اعضا به بیان نکته‌نظر و پیشنهاد خود در رابطه با برگزاری بهتر این همایش پرداختند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته