دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1398 - 15:19
فیروزآبادی:

فضای ترویج فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها ایجاد نشده است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واقعیت این است تا زمانی که دانشجو وارد فضای نوآوری و فناوری نشود، فناوری شکل نمی‌شود.
کد خبر : 470673
DSC_0119.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری با رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: ۶ ماه از تشکیل معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری می‌گذرد که در این مدت دو برنامه اصلی پیگیری شده است. برنامه اول ترویج فناوری و نوآوری در واحدهاست. در دانشگاه به دلیل اتمسفر آموزشی حاکم بر دانشگاه دانشجویان اطلاعات زیادی از فناوری ندارند.


وی افزود: دانشجویان نمی‌دانند که پارک علم و فناوری و مرکز رشد چیست، نمی‌دانند مأموریت دانشگاه درراه اندازی کسب‌وکار چیست. بنابراین برنامه‌هایی برای ترویج نوآوری و فناوری کلید خورد.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: واقعیت این است تا زمانی که دانشجو وارد فضای نوآوری و فناوری نشود، فناوری شکل نمی‌شود. فضای ترویج فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها ایجاد نشده است. رسانه‌ها باید از رئیس واحدها مطالبه‌گری کنند و فعالیت‌های ترویج فناوری و نوآوری را از رؤسای واحدها پیگیری کنند. اداره کل شتاب‌دهنده و آموزش خلاقیت با کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد انیمیشن‌های پنج‌دقیقه‌ای ساخته که از ترم جدید در کلاس‌های درس تمامی رشته‌ها پخش می‌شود تا دانشجویان و استادان با مفاهیم پارک علم و فناوری و مراکز رشد آشنا شوند.


دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد: یکی دیگر از مأموریت‌های این معاونت قانون‌گذاری است. آیین‌نامه بازار فناوری و سراهای نوآوری آیین‌نامه کامل و جامعی است و ظرفیت زیادی برای ترویج فضای فناوری و نوآوری در دانشگاه در اختیار واحدها گذاشته است.


وی افزود: همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد باید وارد حوزه فناوری و نوآوری شوند تا چرخه تولید ثروت از علم امکان‌پذیر شود. دانشگاه علم را دارد باید این علم را به فناوری و سپس به محصول نوآورانه تبدیل کند و وارد بازار کند تا به تولید ثروت شود.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با موافقت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه و هزینه برای مراکز رشد در نظر گرفته‌شده است که به شکل نقطه‌ای و دقیق از ایده‌های نوآورانه حمایت می‌کند. بنابراین امروز مراکز رشدی که ایده‌های بیشتری ارسال کنند، شانس بیشتری برای جذب سرمایه دارند.


انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب