دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1398 - 16:01
وطن‌پور مطرح کرد؛

عملکرد درخشان دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش عملکرد درخشانی دارند و ایران رتبه ۱۴ جهان و اول منطقه را در پژوهش دارد.
کد خبر : 469785
N83070239-72609443.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین وطن‌پور در مراسم رونمایی سه محصول فناورانه محققان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که بعد‌از‌ظهر امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: فناوری و فناوران باید مورد توجه قرار بگیرند. دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش عملکرد درخشانی دارند. ایران رتبه ۱۴ جهان و اول منطقه را در پژوهش دارد. ۴۷ نفر از دانشمندان کشور در لیست دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار دارند.


مدیر دفتر نوسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: این پیشرفت‌ها نشان از با کیفیت بودن پژوهش‌های ایران را می‌دهد. این رتبه‌ها نشان می‌دهد که جهان از علم و پژوهش ایران استفاده می‌کند. کشور در ثبت اختراع ملی و بین‌المللی نیز آمار خوبی داریم اما متاسفانه کشورهای دیگر بیشتر از خودمان از این اختراعات استفاده می‌کنند. باید تلاش شود توسعه و طراحی فناوری با هدف رفع نیار جامعه به جلو پیش برود.


وی افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فرصت ویژه‌ای در تولید فناوری در حوزه توانبخشی دارد و نتایج درخشانی نیز در این حوزه داشته است. اعضای هیئت علمی و دانشمندان این دانشگاه طرح‌ها و پژوهش‌های خوبی ارائه کرده‌‌اند و امیدواریم در آینده از آنها رونمایی شود و به مرحله تولید برسد.


وطن‌پور گفت: ۱۴ بهمن رور فناوری است و در این روز دور هم جمع می‌شویم تا به فناوران کشور نشان دهیم که فعالیت آنها برای جامعه بسیار ارزشمند و مفید است و جامعه برای حل مشکلاتش به آنها نیاز دارد.


انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/


انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش فناوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته