دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1398 - 16:09

روبات هوشمند ال‌جی درخدمت رستوران‌های سئول

ال‌جی یک روبات گارسون هوشمند را که قادر است غذا را به مشتریان برساند، در رستورانی مستقر کرد.
کد خبر : 469707
lg-00 (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت ال‌جی اعلام کرد یک ربات گارسون را برای حمل غذا به سر میز، در یک رستوران در سئول مستقر کرده است.


این روبات که Cloi ServeBot نام دارد، می‌تواند ضمن رد کردن موانع، حداکثر چهار سینی غذا را به صورت مستقل به مشتریان تحویل دهد. همچنین قادر است پس از اتمام وعده‌های غذایی مشتریان، به جمع‌آوری سینی‌ها بپردازد و آنها را به آشپزخانه بازگرداند.


این روبات همچنین در هنگام خدمت به مشتریان، چهره های مختلفی را روی صفحه نمایش خود نشان می‌دهد و هنگام عبور از کنار افراد یا موانع، عذرخواهی می‌کند.هنگام حرکت نیز موسیقی پخش می‌کند تا مردم را از حضور خود آگاه کند.



به گفته ال‌جی این روبات برای حمل غذاهایی که خیلی گرم هستند یا وقتی افراد مجبور حمل به سینی‌های سنگین هستند، مفید و کاربردی است.


واحد اول در رستوران Chejjemyunso CJ Foodville ، یک حق رای دادن رشته فرنگی ، در مرکز شهر سئول فعالیت می کند.


ال‌جی و رستوران‌های CJ از آوریل سال گذشته درحال همکاری‌اند تا روبات‌هایی را برای کاربردهای مختلف در رستوران‌ها توسعه دهند.


در ماه نوامبر، آنها یک روبات "ماکارونی ساز" را در رستوران‌ها مستقر کردند. در همان ماه، روبات‌های پرستار را نیز به منظور مراقبت از کودکان در بیمارستان دانشگاه ملی سئول راه اندازی کردند.



ال‌جی همچنین در حال توسعه روبات‌هایی برای مصارف صنعتی و خانگی است.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته