دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1398 - 14:36
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند:

دانشجویان صف‌شکنان جبهه‌های علمی هستند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها صف‌شکنان جبهه‌های علمی هستند.
کد خبر : 468319
image_800_533.jpg

محسن اسماعیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم حفظ وحدت حوزه و دانشگاه گفت: از گذشته تا به امروز همواره قشر فرهیخته کشور را محصلین علمی کشور تشکیل داده اند.


وی افزود: جوانانی که در مسیر های مختلف علمی قدم می‌گذارند بایستی یا وارد فضای دانشگاه‌ها شوند و یا با ورود به حوزه‌های علمیه به فعالیت علمی دینی خود بپردازند.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند عنوان کرد: همواره معاندین در فکر ایجاد اختلاف و فاصله زیادی بین حوزه و دانشگاه بوده‌اند چه از طریق ایجاد نفاق فکری در دانشگاه‌ها و چه در حوزه‌ها، اما این را بدانیم که اگر طلاب حوزه‌های علمیه که در راه کسب علوم دینی پای در عرصه علم گذاشته‌اند در کنار دانشجویان دانشگاه‌ها که صف شکنان جبهه‌های علمی هستند بمانند، نه تنها در بحث علمی پیشرفت‌های چشم‌گیری خواهیم داشت بلکه در زمینه‌های مختلف فکری و ایجاد همبستگی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی به صورت یکپارچه می‌توانیم بسیج شویم.


اسماعیل‌زاده ادامه داد: نظریه وحدت حوزه و دانشگاه‌ها به نظر ما یکی از ظریف‌ترین و منطقی‌ترین نظریه‌های انقلابی است که می‌توانست مورد گفتمان قرار بگیرد.گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه جایی خودرا بروز و ظهرر می‌دهد که هیچکدام از این دو دسته خود را مستقل از دیگری نداند. در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی می‌توان از این الفت و دوستی میان دو قشر فرهیخته استفاده‌های بهینه‌ای برد.


وی بیان کرد: مردم چشم‌شان به عملکرد قشر فرهیخته جامعه‌یشان است وقتی آنها شاهد این اتحاد باشند هیچگاه شاهد اختلاف نظزهای اساسی بین مردم جامعه نخواهیم بود و معاندین نظام هم نمی‌توانند بر این اختلاف موج سواری کنند. اما اینکه چگونه می‌توان با ایجاد وحدتی این چنینی باعث رشد و ارتقای علم شد، باید بیان کنیم که هرگاه ما بتوانیم با ایجاد شخصیت‌سازی‌هایی متناسب با رشد فرهنگ و اعتقادات جامعه، به سمت و سوی وحدت فکری و نظری به دور از اختلافات سلیقه‌ای برسیم، می‌توانیم ادعا کنیم که آن روز از جامعه‌ای با فرهنگ و فهم بالا برخوردار هستیم.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند خاطرنشان کرد: اگر امروزه شاهد جبهه گیری‌های دانشجویان نسبت به اعضای حوزه و بالعکس هستیم، دلیل این موضوع درک پایین ما و رسوخ فوق العاده دشمن در فکر و ذهن جامعه‌ی جوان ما است. اگر این تندروی‌ها را کنار بگذاریم و روزی بدون خشم را برای خودمان تداعی کنیم متوجه می‌شویم که همه ما برادران و خواهران هم هستیم و هیچ‌گاه نمی‌خواهیم آسیبی به دیگری برسد، لذا این تفاوت سلایق نباید باعث ایجاد خشم و نفاق در جوامع علمی شود.


اسماعیل‌زاده گفت: گروهی بعضا جهت گیری‌های سیاسی را وارد موضوع‌های علمی می‌کنند، این به شدت جای انتقاد دارد. البته درست است اینکه عده‌ای از اعضای حوزه و وابستگان به آنها با تندروی‌هایی باعث دور شدن قشر جوان دانشجو از آنها شده‌اند و این نیز جای بحث دارد.


وی در ادامه گفت: هنگامی که شخصی خود را انقلابی می‌داند، مسلمانی با بهره کامل از آداب اسلامی می‌داند، خود را وابسته به خون پاک شهیدان دفاع از میهن می‌داند، اما بدون ذره‌ای بصیرت دست به انجام حرکت‌ها و اعمالی غیراصولی با پشتوانه‌ی قانونی ناقص در آن زمینه می‌زند، باید انتظار داشت که قشر فرهیخته دانشجویی کشور نیز نسبت به حوزه و دین بدبین شوند.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند با تاکید بیان کرد: این روزها که دشمنان اسلام از تمام توان و قدرت خود در راه رسیدن به اهداف خودشان که از بین بردن نام اسلام است، کمر همت بسته‌اند، ما با اینگونه رفتار‌ها را از بعضی همانند این افرادی که متأسفانه دارای پست و مقام‌هایی نیز هستند، بشدت محکوم می‌کنیم و این را نیز اعلام می‌کنیم که از تمام توان خود برای سرکوب ضربه زنندگان به نام اسلام استفاده کرده و دقیقه‌ای از پا نخواهیم نشست.


اسماعیل‌زاده  بیان کرد: پس توجه کنیم برای رسیدن به جامعه‌ای با علم بالا نباید با انجام رفتاری سلیقه‌ای، باعث دوری حوزه و دانشگاه از یکدیگر شویم. چرا که متأسفانه امروزه هر شخصی که کمی خود را متدین می‌داند، آن‌ را وابسته به حوزه و اعضای حوزه می‌داند. این نیز جای انتقاد دارد که مردم نباید برداشت‌هایی تفرقه‌برانگیزانه از جامعه روحانیت داشته باشند.چرا که روحانیت همواره راهنما و راهگشای دینی جامعه بر اساس علم دین بوده است.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته