دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) در واحد تبریز برگزار می‌شود

بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در واحد تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر : 46747

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد تبریز در این باره گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مشارکت افزایی دانشجویان، استادان و کارکنان در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی با برگزاری جشنواره و مسابقات با محوریت قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) هر سال زمینه حضور بیش از 250000 دانشجو، استاد و کارمند را فراهم می‌سازد.


دکتر محمد نریمانی‌راد افزود: این سطح از حضور همچنان به عنوان یک رویداد مهم دانشگاهی در صدر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.


وی تصریح کرد: بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت(ع) استادان، دانشجویان و کارکنان واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، طبق آیین نامه جامعی که شهریور 1393 توسط دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به دبیرخانه هیأت امنای استانی و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است، برگزار می‌شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت(ع) درسه بخش: پژوهشی (شامل: نرم افزار و وبلاگ ، پایان نامه و مقالات قرآنی) ، ادبیات دینی (شامل:داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلم نامه نویسی، شعر، پویا نمایی، فیلم کوتاه، طراحی، عکس و نماهنگ) و آثار هنری (شامل:خط شکسته نستعلیق، نسخ،ثلث، نستعلیق، سیاه قلم، نقاشی و نقاشی خط، قالی بافی، مشبک، معرق، نگارگری و منبت) برگزار شده است.


نریمانی افزود: 12000 نفر در فراخوان اولیه در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ثبت نام کرده اند، 8000 اثر توسط دبیرخانه مرکزی در پالایش اولیه (مطابقت آئین نامه ای ) پذیرفته و 750 اثر در مرحله مقدماتی توسط واحدهای دانشگاهی از جوایز واحدی (در مجموع )بهره‌مند شده‌اند و تعداد 137 اثر شامل (72 اثر دانشجو، 38 اثراستاد و 27 اثر کارمند) از بین واحدها ،مراکز و آموزشکده های سما نیز به مرحله کشوری راه یافته و به عنوان برگزیده مشخص شده‌اند.


به گزارش آنا، مسابقات قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی از 1372 آغاز شده و در 54 رشته در بخش های کتبی، شفاهی و هنری و ادبیات دینی و پژوهشی و تاکنون در سه گروه استادان، دانشجویان و کارمندان برگزار شده است.


بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن وعترت(ع) استادان، دانشجویان وکارکنان واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به همراه نمایشگاه 137 اثر برگزیده کشوری، 28 آبان در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته