دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1398 - 14:00

نقش مرورگر اپرا در اعطای وام‌های غیرقانونی به کاربران

مرورگر اپرا با نقض گسترده بسیاری از قوانین لازم‌الاجرا در مورد موتورهای جستجو به کاربران خود، جنجال‌های زیادی را ایجاد کرده است.
کد خبر : 467278
اپرا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اپرا سال‌های متمادی است که می‌خواهد خود را به‌عنوان مرورگر متفاوت و قابل‌اعتماد بین کاربران معرفی کند ولی اخیراً اسنادی منتشرشده است که حاکی از نقش گسترده این نرم‌افزار در اعطای وام‌های غیرقانونی به تعدادی از کاربران است.


اپرا هم‌اکنون متهم به مشارکت در پروژه‌های بزرگ مالی از طریق کانال‌های غیرمجاز است. به‌طور دقیق‌تر این موتور جستجوی آمریکایی با سوءاستفاده از ابزارهای و ظرفیت‌های موجود در سیستم‌عامل اندروید با تعدادی از بانک‌ها و موسسه‌های مالی در کشورهای هند، کنیا و نیجریه، روابط غیرمجاز برقرار کرده و وام‌هایی متعددی را به افراد خاص پرداخت کرده است.


موضوعی که سبب مشکوک شدن کارشناسان امنیتی به اپرا شد، رشد چشمگیر میزان کاربران این مرورگر در ماه‌های اخیر است. کاربران ناشناخته با ساختن هزاران حساب کاربری جعلی همه‌روزه به اپرا واردشده و تلاش می‌کنند تا تعدادی کاربران این مرورگر را هرروز بیشتر از روز قبل نشان دهند. روند صعودی تعداد کاربران اپرا تا حدی بوده است که برخی از کارشناسان آن را تا 400 درصد تخمین زده‌اند.



برخی از کاربرانی که از طریق کانال‌های ایجادشده در اپرا وام دریافت کرده‌اند بدون اعلام نام خود، گفتند: ما هم‌اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار داریم چون نه بانک و نه مسئولان اپرا هیچ‌گونه همکاری با ما نمی‌کنند و هرلحظه منتظر هستیم که مأمورین ما را دستگیر کنند.


این دسته از افراد به‌غیراز اتهام همکاری با اپرا ممکن است به دلیل دریافت وام غیرقانونی دیگر نتوانند تا آخر خود از خدمات و تسهیلات بانکی استفاده کنند. شاید بسیار جالب به نظر برسد اگر بدانید پروژه‌های مالی اپرا به‌طور مستقیم سود چندانی برای این شرکت نداشته است و درآمد اصلی از میزان کاربران جذب‌شده جدید و نمایش تبلیغات به‌دست‌آمده است.


گوگل تاکنون نسبت به خبرهای منتشرشده دربارهٔ اپرا واکنشی نشان نداده و همین موضوع سبب داغ شدن ادعای همکاری گوگل با اپرا شده است. در صورت اثبات چنین ادعایی گوگل به‌شدت در معرض خطر قرارگرفته و دچار دردسرهای زیادی می‌شود.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته